Articles, Blog

Evette Rose & Teal Swan – The Metaphysical Root Cause of Illnesses

August 17, 2019


Hei alle sammen.
Hjertlig velkommen til Wisdom From North. Stedet der vi utforsker de dypere
sidene ved tilværelsen og stiller de store spørsmålene. Jeg heter Jannecke idag har jeg to fantastiske lærere,
forfattere og pionerer innen det metafysiske feltet
med meg; Teal Swan og Evette Rose. Evette Rose er forfatteren
bak denne fantastiske boken. “Methaphysical Anatomy:
Your body is talking, are you listening?” Hun er også grunnleggeren av
“MAP Metaphysical Anatomy Process”. Hun har reist verden rundt
og hjulpet tusenvis av mennesker som livsveileder
og personlig utviklings lærer. Teal Swan er et
Youtube fenomen. Tusenvis av mennesker verden
rundt ser hennes videoer hver uke. Hun holder synkroniserings
workshops over hele verden. Hun har forfattet tre bøker og den nyeste er
“The Completion Process, The Practice of Putting Yourself
Back Together Again”. Idag skal vi snakke om fysisk helse og opphavet til sykdom
og kronisk sykdom og hvordan vi kan bli frisk. Hei damer, velkommen.
Hvordan har dere det? Teal: Bra! Evette: Fantastisk! Jannecke: Supert! Jeg er så
begeistret over å ha dere begge her. Dere har begge så
mye erfaring om dette og dere har begge skrevet hver
deres bok om dette. Jeg tror dette kommer til å bli en
interessant og fascinerende samtale. Jeg tenkte at jeg kunne
begynne med deg Evette. Jeg vil gjerne høre litt om
denne fantastiske boka. Den er utformet som et leksikon. Evette: Akkurat. Jannecke: Du kan finne
opphav og tendenser til forskjellige kroniske sykdommer,
smerter og vondter. Jeg er også nyskjerrig på hvordan
du fant denne informasjonen. Hvor kom den fra? Tok du det ned eller er det
gjennom research? Evette: Hvor mye tid har du? Jeg skal komprimere det. Det som skjedde var at jeg
begynte å holde internasjonale seminarer. Det var alltid folk der
med emosjonelle sperrer og folk som kom
med fysiske problemer også. Så med det store antallet
seminarer jeg holdt og mengden folk
som konstant spurte; Evette hva er dette,
hva betyr dette eller det? Jeg bestemte meg for å
skrive en bok fordi jeg hadde en sterk
trang til å svare alle og jeg ville hjelpe. Det var fantastisk å se at
folk fikk resultater. Jeg endte opp med å skrive
en bok jeg kunne henvise til. Der kunne de få svarene og så
kunne vi snakke sammen etterpå. Jeg ble gal av å ikke kunne
svare alle sammen og jeg følte meg så
i konflikt fordi jeg ville svare alle. Det er grunnen til at jeg begynte
å skrive boken. Når jeg ser tilbake
på den tiden, satt jeg ned og tenkte; hvordan kan jeg skrive denne boken uten å måtte finne
opp hjulet på nytt? Ingen vil jo gjøre det. Man vil dele noe nytt. Jeg så på hva som manglet
i alle disse andre bøkene hvor folk skrev om
medisinske tilstander. Jeg innså i mitt arbeide at ting går så mye dypere fordi du er
et utrykk for dine forfedre. Den eneste grunnen til at
du føler tristhet er fordi du har et anlegg for det. Den eneste grunnen…
for eksempel med barn… den eneste grunnen til at
de føler tristhet, hvilket de aldri har
vært utsatt for før, er fordi det finnes et anlegg
for den reaksjonen. Gitt omstendighetene som vil
skape miljøet som lar deg føle slik. Jeg innså at det ikke er skrevet
mye om genetiske anlegg. Det finnes ikke mye om hva
denne forfaderen gikk igjennom. Ingen forstår at medisinske tilstander
og emosjonelle mønstre har en stor tendens til å
gjenta seg selv hver tredje generasjon, på mors siden. Hvis du vil se på hva som
skjer i ditt liv og du ikke kan forstå hvorfor
du føler den følelsen når ingenting har skjedd
med deg som rettferdiggjør det. Ja, det er anlegg,
men spørsmålet er også; hva skjedde med bestemor? Du eksisterte allerede i din mor
mens hun vokste i bestemors mage. Det stresset hun følte ble allerede
da programmert i deg. All denne saftige informasjonen
ble fanget og integrert. Så går mor igjennom sitt stress, du går igjennom ditt stress og så har du en stor vase av; jeg har min opplevelse, men
hvor stopper og starter jeg? Hvor stopper og
starter min mors greier? Du har en kollektiv opplevelse. Du aksepterer at følelsen er din fordi du føler den og tenker; den må være min. Men det er den ikke! Det var da jeg begynte å
skrive en bok om det. Ingen har dekket dette. Jannecke: For å være
djevelens advokat… Er det ikke bare gener? Gener fra forfedrene eller
fra min mor… Evette: Ja det er riktig. Det er helt riktig. Jannecke: Hva er da det metafysiske?
Teal: Vi må forstå at gener er kodet. Det er det vi ikke forstår. Forskere ser veldig fysisk på
dette med gener. De forstår ikke at genene selv
er multidimensjonale. De er kodet med
følelsesmessig informasjon. Kodet med informasjon
forfedrene har gitt i arv. kunnskap… alt det er
kodet inn i genetikk… i det vi ser på i
det fysiske nivå og kaller DNA. Det hun har oppdaget er det vitenskapen
vil oppdage etterhvert, er at alle disse tingene ligger
i våre genetiske koder. Det er vår måte å
programmere et utkast av oss selv. Et utkast vi utvikler
gjennom vår livstid. Jannecke: Er det det
som er epigenetikk? Evette:
Jeg vil si både ja og nei. Det er på grensen. Det dekker det til en viss grad… For eksempel, det jeg har erfart
i mitt arbeide er… Når du ser på atom kjernen… Det er ikke bare en kjerne,
det er billioner av dem, men det som forandres
inne i den cellen, vil forandres overalt. Du har ribosomene som
omringer atomet i midten hvor traumet fra DNA´et og
alt som er lagret der blir uttrykt til ribosomet
og det bestemmer hvordan dette skal manifesteres
og hvordan du vil bli, følelsesmessig og de anlegg
du kommer til å få. Men så skjer livet og du
har visse ting som bare skjer. Teal: Er det sånn?
Evette: og du må takle det. Evette: Ja Og så slås disse traume punktene
av og på avhengig av miljø. Det er et vanskelig spørsmål, men jeg tror 100%
på epigenetikk. Derfor “Metaphysical Anatomy”,
du kan ikke late som om det ikke eksisterer. Jannecke: Teal, jeg er nyskjerrig
på hva du tenker om dette fordi du er en medisinsk intuitiv. Du gjorde også et intervju
om opphavet til kronisk sykdom. Du snakket om det samme
som Evette gjør, det er derfor dette er så
interessant. Du sa at opphavet
er en emosjon, at det er et tanke system
og noe mentalt. Ikke bare det fysiske. Ser du dette når du jobber
med klienter og kan du forklare hvordan
du ser det? Teal: Det jeg gjør
hjelper mennesker, men jeg føler meg litt skyldig fordi folk
betaler meg for å fortelle dem at
lilla er lilla. Når du har ekstra sensorisk
kan du se i auraen deres hvordan tankemønstre mates
inn i spesifikke områder på kroppen. Hvis du har en person som
har tanker om dårlig selvfølelse, vil du se det som et mønster i auraen
som går direkte inn i solar plexus og du ser som oftest det
manifesterer seg som magesår og mage sykdommer. Svaret er ja, du kan
se det visuelt. Det går fra tanke til følelse
til kroppen, men alle vil forenkle
måten sinnet, følelser og den fysiske kroppen fungerer. Problemet er at det
er en sammensetning. De speiler alle hverandre. Det fysiske påvirker det mentale
som igjen påvirker det følelsesmessige. Det følelsesmessige påvirker
det mentale som påvirker det fysiske. Du kan ikke separere
dem fra hverandre. Du ser denne speil prosessen
gjennom alle menneskets lag. Og selvfølgelig, energien som er
over det, vi kan kalle den den astrale kroppen
eller hva du vil, filtreres inn i de utrykkene som vi kalle et fysisk menneske som er en komposisjon av følelser,
sinn og det fysiske. Jannecke: Evette,
ser du også slike ting eller har du en annen
tilnærming? Evette: Jeg er enig med Teal. Det er slik det er i et
nøtteskall. Jannecke: Er du også synsk? Er du istand til å se dine klienter? Evette: Det er en forskjell mellom
å være intuitiv og å være synsk. En synsk kan fortelle deg
om din fremtid. Det vil jeg helst at folk
skal gjøre selv. Å være en intuitiv er mer at man
kan føle og sanse hva som skjer med den andre personen. Ja, jeg liker å se på folk og jeg kan se energi flyte. Det jeg liker å gjøre… og dette er det jeg liker
å leke meg med i mine teknikker… Teal vil nok forstå
hva jeg snakker om nå. Når du leker med (uhørbart)
øynene dine og ser på beskjedene som blir sent frem og tilbake kan du vite nøyaktig hva
som skjer i den personens liv, hva de tenker. De kan sitte der og du
spør dem, hvordan fikk det
deg til å føle deg? De kan ikke svare deg
på grunn av dissosiasjon eller redsel. Som behandler kan du gå
fort inn og se på de små nevronene og se hvor i
kroppen stresset lyser opp. Basert på metafysisk anatomi også, du ser hvor i kroppen problemet er og du kan si hvor du føler
emosjonen og hva enn måtte hende. Da kan du si at; “aha,
det har noe med din far å gjøre.” “Fortell meg mer om ditt
forhold til din far.” Da kommer tårene
og alt annet. Jannecke: Du snakker mye om
traumer i denne boken. Hva er egentlig et traume?
I ditt perspektiv? Evette: Traume er…
det var et godt spørsmål. Traume er noe vi
erfarer individuelt. For eksempel, det som ville vært
traumatisk for meg ville ikke vært noe du
ville blunket for engang. Det ville ikke bety noe for deg fordi det kommer an på din
biologiske drakt. Hvordan du responderer på miljøet. Det bestemmer hvor terskelen er,
hvor din grense er. Hva vil være stressende for deg
og hva vil ikke være det. Traume betyr noe som var svært
stressende for deg og hvor du følte
at du mistet kontrollen. Det er noe som ble hos deg.
Minnet og følelsen ble hos deg. Traume sirkelen ble ikke komplett. Den fikk ikke bearbeidet
følelsen og stresset som ble forårsaket. Alt som blir, det kan være
traumatisk for deg eller det kan være stressende, men uansett, noe som ga deg
så mye stress at du ikke kan slippe det. Du har ikke sluppet det. Jannecke: det er så interessant fordi
du beskriver i boken at dyr, antiloper rister det av seg, men det gjør ikke vi. Mennesker holder fast i det. Gråt er et veldig godt eksempel
på en traume syklus som vil gjøre seg ferdig. Å gråte er faktisk
en fantastisk prosess, men se på hva som skjedde
de gangene du gråt. Folk blir riset, slått og misbrukt. Med en gang tenker kroppen din
at det ikke er greit å ha en respons. Det er ikke er greit å
prøve å fullføre syklusen, så det du gjør er å
undertrykke. Du dissosierer og du blir denne
følelsen av nummenhet. Det er en fordel for deg
fordi det holder deg trygg. Det er alle disse lagene
som kommer på toppen av denne vakre prosessen som
en person bør få lov å gjøre ferdig, men vi gjør det ikke. Vi fullfører den ikke. Hyperventilering er for eksempel
kroppens måte å si at den har fått nok. Folk begynner å hyperventilere fordi
de må bli kvitt adrenalinet og kortisolet og alt som blir
undertrykket i kroppen. Det er kroppen din som sier;
“nok er nok, jeg skal gi slipp på dette nå!” “Enten du liker det eller ikke.” Teal: Anfall er det samme. Evette: Nettop. Sammenbrudd og
panikk anfall er kroppens måte å si; “jeg vil takle dette nå fordi
du ikke lytter til meg så jeg skal tvinge deg til
å ta en “time out”.” “Du skal takle dette, hvor du
enn måtte befinne deg akkurat nå.” Jannecke: Hvor kommer
elementet av tid inn i bildet? Jeg kan tenke meg
at vi undertrykker utrolig mye fordi vi ikke rister det av oss
eller gråter det ut. Jeg kan forestille meg at
vi lagrer mange traumer. Hva er det som får det til
å komme ut så plutselig? Teal, har du noen tanker om det? Teal: Jeg vil gjerne høre begges
tanker på det spørsmålet. Det jeg har lagt merke til er at
helbredelse skjer på en syklisk måte. Vi liker å tenke lineært
fordi det er slik vi er i vår fysiske tid
og rom virkelighet, men hele universet
beveger seg i sirkler. Det beveger seg som en spiral. Det jeg legger merke til er at folk
opplever et traume og de klarer ikke å finne en
forløsning på det traumet. Det er det hun beskrev tidligere. Hvis jeg ikke kan finne en forløsning
betyr det at jeg ikke kan få det jeg nettop opplevde
til å passe med at jeg blir bedre, mer eller ekspanderer. Fordi jeg ikke kan få det til å passe
vil det sette seg fast. Jeg beveget meg ikke inn i et
rom av integrasjon med den opplevelsen. Vi ender altså opp med å undertrykke. Å ikke bevege oss
igjennom opplevelsen. Det som da skjer er at
fordi det er lagret i oss er det fortsatt et punkt for
tiltrekning inne i oss. Vi lever i et
“loven om tiltrekning” basert univers. Det som skjer er at universet, uansett hvor mye vi
fokuserer positivt, kommer til å være en match til
det punktet av tiltrekning i oss. Du kan gå ned veien og
du gjenopplever et traume. Jeg vil kalle det en trigger. Det er noe som speiler
det forrige traumet for oss. Du kan gjøre det veldig komplisert, du kan til og med involvere
dine genetiske forfedre. La oss si at din bestemor
gikk igjennom et “forlatt traume” og at det er del av din
genetiske predisposisjon. La oss så si at du
slår opp med en kjæreste. Hvis det aktiverer
det uløste traumet har du plutselig et symptom slipp hvor du begynner å se manifesteringer
av sykdommen i det fysiske nivået. Jannecke: Ok.
Hva tenker du om det Evette? Evette: Jeg er helt enig
i det hun sa. Det som er moro med det… Vel ikke så gøy for den som
opplever det… Det jeg legger merke til er at… Jeg har mange eksempler på
at noen kommer til meg og forteller at de føler
at de har blitt voldtatt, men at de ikke husker
at det har skjedd. Jeg synes det er
interessant og vil utforske. Jeg blir ivrig og tar på meg
Sherlock Holmes briller og vil begynne å utforske. Det jeg har merket
meg ved dette er fordi predisponeringen for
overgrep er så sterk i denne personen, hun ble ikke voldtatt,
men moren hennes ble det, det at en mann tok på
henne på en uforutsett måte og hun følte seg invadert og “boom”,
voldtekts traumet kom opp. Alle disse minnene og jeg
sa; la oss jobbe med dette. Alle mennesker har en terskel. Vi har alle en terskel for
hvor mye vi kan ta imot og når vil den bryteren komme på. Det er derfor jeg sa at
det som kanskje er svært stressende for deg
behøver ikke trigge meg. Noe som kan trigge kreft i deg har for eksempel
ingen effekt på meg. Dette fordi vi har forskjellige… Måten traumet blir lagret på
er så forskjellig og med forskjellige intensiteter. Selv om miljøet til kvinnen jeg
nettop tok som eksempel var anderledes skapte det alikevel en følelse av
overgrep, men hun ble ikke voldtatt. Miljøet ditt trenger ikke være det
samme som i predisposisjonen for at du skal få en trigger. Det handler kun om hvordan du
reagerer på det og hvor høy terskelen din er
for hva du kan håndtere. Det kommer også an på hvor
mye stress du føler på det tidspunktet. Normalt sett,
jo mer stresset du er, jo mere utslitt er du og
jo svakere er grensene dine. Forsvaret ditt er nede. Du er mye mere sensitiv
til en trigger. Når du jobber med noen
som har hatt en opplevelse, når det er
en følelsesmessig reaksjon, vil du se at det skjedde på et
tidspunkt da de enten var på sitt laveste eller de var helt utslitt eller
de traff grensen sin på den ene
eller andre måten, men de forstår det kanskje ikke
fordi de er så dissosierte. Teal: Det er faktisk skremmende. Den graden folk er dissosiert fra
sinn, følelser og kropp er skremmende. Bare det faktum at du ikke kan
svare på hva slags mat som funker for deg. For meg som er inuitiv
og vet hvordan kroppen skal være i en optimal tilstand av helse, og hvordan folk skulle vært
i stand til å leve livet sitt. Du skulle vært i stand til å forstå
når du putter mat i munnen hvordan kroppen din reagerer på det. Men hvor mange kan
svare på det spørsmålet? Hva føler kroppen din
i forhold til brød? Det er skremmende at vi er så
avstengt fra kroppen vår. Jannecke: Det har jeg ikke tenkt på. Evette, tilbake til dette med traumer. Du sa at når sinnet sier
nei og hjertet sier ja så er det et traume. Jeg syntes det var et veldig
godt eksempel fordi det skjer ofte.
Ihvertfall for meg. Evette: Absolutt. Det er som om… Jeg var på skolen
og spiste en pølse. En venninne spurte
om å få en bit og hodet mitt sa ja,
men hjertet nei. Det var den konflikten og
da innså jeg at det var interessant. Jeg lurte på hvorfor det kom
forskjellige svar fra forskjellige deler av kroppen min. Nå blir det veldig interessant
fordi nå er det en del av deg som sier ja, jeg vil dette, mens en del
av deg sier nei. Den delen av deg som har motstand eller en følelse
av advarsel, at noe er galt. Der folk gjør den største feilen er at de ikke forstår forskjellen på
et gammelt minne som blir aktivert
og sin intuisjon. Der er det en stor forskjell. Mange tar dårlige avgjørelser basert på gamle
traumer som aktiveres. De innser ikke det,
men de vet at noe føles feil; kjære vene, dette skal
jeg styre unna. Men det er faktisk fordi
noe ble trigget og de er så lite klar over det fordi de
er dissosierte fra kroppen sin her og nå,
så glem fortiden. De ender opp med å ta
dårlige valg. Jannecke:
Kan du gi oss et eksempel? Evette:
La meg tenke… Jeg kan bruke meg selv
som et eksempel. Jeg hadde vansker
med å stole på folk. Det var et stort hinder. Min far løy konstant. Vi hadde et svært
turbulent forhold. Han løy alltid til
meg og min mor. Jeg lærte at alle løy. Som barn stilte jeg spørsmål
ved det folk sa til meg. Som voksen tok jeg alt folk
sa med en klype salt. Siden lærte jeg at jeg
måtte stole på folk. Du kan ikke fortsette med
å leve et liv du ikke lenger har fordi det er i fortid og ikke
virkelighet lenger. Men du føler det, så du
tror at det fortsatt er det. Jeg innså at når noen
fortalte meg noe; “kan jeg stole
på denne personen eller ei?” Helt instinktivt valgte jeg
å ikke stole på folk. Jeg bare fortsetter dagen min. Jeg måtte lære å stole på. Det er et godt eksempel på
å lære å forstå om det er en gammel frykt
eller er det virkelig noe galt med situasjonen? Lyver vedkommende til meg? Kan jeg stole på deres intensjoner? Jeg ble god på å se
mønstre og kroppspråk. Bare utifra måten
noen kommer inn i et rom på kan jeg fortelle
deg alt om vedkommende. Kun basert på kroppspråk. Jeg vet at Teal kjenner seg
igjen i dette. Det var noe fysisk misbruk
samt følelsesmessig misbruk. Når man ikke vet når ting
kommer og hva… Du er alltid på alerten.
Konstant! Teal: Hele tiden!
Evette: Du kan nesten … Hvis døren smeller i så
rømmer du ut for å leke for å unngå det
som kom til å skje. Jeg måtte lære meg å forstå når er det en “kamp-flukt” situasjon og når jeg kunne slappe av. Når blir noe fra fortiden trigget og når er det noe jeg trenger
å være klar over og se opp for. Det å lære det har vært
litt av en reise for meg. Lære å lytte til kroppen min. Jeg har begynt
å legge merke til mønstre. Når jeg får en klemmende følelse
så vet jeg at dette er virkelig og jeg må være obs fordi noe
skjer som ikke er til mitt beste. Når jeg får en magefølelse
på at noe er feil kan jeg se hvor det kommer
fra, et gammelt minne fra fortiden. Noe morsomt for lytterne; det jeg liker å gjøre er når
man får følelsen av å ikke vite om man skal stole på noen
er at jeg gir det en stemme og sier;
“hva er det? Rop ut!” Hør på stemmen. Er det et barn, din far,
din mor, en ekte bekymring eller din intuisjon? Allerede da får du en indikasjon
på om du reagerer på et gammelt traume eller en frykt,
eller en genetisk predisposisjon? Det trenger ikke være noe som
har skjedd i ditt liv. Eller er det noe alvorlig her
som du bør se på? Kan dere forestille dere
verdensfred om vi alle kunne lyttet til kroppene våre
og alle hadde de samme verdier. Det ville vært fantastisk. Jannecke: Ja, men jeg føler
at det er langt dit. Jeg føler meg litt overveldet
av alle traumer jeg trenger å jobbe med. Evette: Se på statsministrene,
alle har lekene sine fremme og sier;
“min kung fu er bedre enn din.” Jeg tar alle mine
fars komplekser ut på Amerika fordi jeg ikke kunne
ta igjen med faren min. Jeg kan si i fra og det gjør jeg
nå fordi jeg er i en makt posisjon. De misbruker makten fordi
de overkompenserer. Vi har ledere som tar ut alle
sine foreldre komplekser på verden. Jeg blir litt stresset når jeg
snakker om det fordi det er sant. Du ser det når de
står der og peker fingre. Hvis du bare visste
hva det er du responderer på. Hvis du bare visste
hva du trengte å jobbe med så du kan bli en bedre president. Det er min mening! Jannecke:
Har du noen kommentar Teal? Teal:
Nei, jeg digger det. Det var den vakreste tiraden
jeg har sett på lenge. Jeg føler det samme når
jeg ser på verdens tilstanden. Jeg vil legge til en ting. Det kan bli overveldende når folk
ikke er tunet inn på kroppen sin nok til å vite om noe kommer
fra intuisjon eller et fortids traume. En måte å føle
seg litt bedre rundt det på er hvis du nærmer deg triggerne
som om de er refleksjoner av traume vil ekte intuisjon alltid være på
den andre siden av det uansett. Jeg har jobbet mye med folk
som ikke stoler på andre. Vi går inn i det ved å late
som om det er et speilbilde av problemene med tillit. Hvis det er et traume kommer de
ut av det og sier at det kun er dem, men hvis ikke har de fortsatt
en følelse av at det ikke er bra, og det er svaret ditt. Det er ikke slik at ved å gå
igjennom prosessen ved et fortids traume,
vil det vaske bort intuisjonen. Det skjer ikke.
Intuisjon er ikke nedbrytbart. Det vil alltid være det det er. Intuisjon vil ikke
konkurrere med ego´et. Ego´et er
mer høyrøstet og vil rope mens intuisjonen bare tilbyr
deg informasjon. Den vil bare fortsette å tilby
deg informasjon. Hvis du kvitter deg med den stemmen… Jeg vil ikke si “kvitt deg med”
fordi det har motsatt effekt, men hvis du tar
bort lagene til ego´et vil intuisjonen fortsette å snakke. Jannecke: Jeg vil gjerne
snakke om healing biten også, men jeg har
fortsatt noen spørsmål. La oss si at jeg har en
tennis albue, eller noe personlig; at jeg har mistet stemmen.
Jeg er sanger. Kan det være en fysisk grunn?
Jeg mistet faktisk bare stemmen fordi jeg slet den ut? Evette: Hvorfor slet du den ut?
Det er en grunn for det. Hvorfor presset
du deg selv så hardt? Hvem prøvde du å bevise
rett og hvem feil? Hvorfor er du så hard med deg selv? Hvem var tøff med deg som barn? Hvorfor gjør du det enda? Det er grenser,
du respekterer ikke dine. Jannecke: Jeg var med i en musikal
og måtte synge hver kveld. Stemmen min hadde taklet det
før og plutselig fungerte den ikke. Evette: Det er ok, men hva var
stresset i livet ditt på den tiden? Det var en kombinasjon som skjedde. Jannecke: Spør du meg? Evette: Stemmen…. Ja, du ville bruke
deg selv som eksempel. Jeg skal ikke stille deg til veggs, jeg bare snakker hypotetisk. La oss si at du var veldig stresset. Noe kan ha skjedd i miljøet,
en krangel med mor. Du ville egentlig skrike til henne
men det kunne du ikke. Du følte deg stresset
og under press. Du var trøtt og kroppen din
hadde fått nok og siden du brukte stemmen
mest på den tiden og den har sin grense og kroppen din kan ha sagt at med
alt som skjer i livet ditt og slik som du presser meg, så
har jeg fått nok. Kroppen din gjør opprør. Reptilhjernen har mentaliteten til
et 13 år gammelt barn. Når ditt instinktive svar er at
du har fått nok kan den gjøre stygt opprør. Som et barn som slenger
leker ut av krybben. Om du gjør dette så skal
jeg gi igjen med samme mynt. Kroppen gjør det.
Virkelig! Jannecke: Jeg har lagt merke til
at dansere skader bena og det slår ut
der du er mest sårbar. Jeg trengte stemmen min. Teal: Mange mennesker som ikke
liker idéen om metafysisk predisposisjon mot sykdommer… det de ikke liker er at ulykker
kan ha noe å gjøre med det som ligger bak. Åpenbart er det bare fysikk. Hvis du putter en kropp i en
bil og den blir truffet på en spesiell måte kommer dette til å skje det er som ABC, men det vi ikke skjønner er at hvis jeg tok to mennesker og puttet
dem i den samme kollisjonen. Pålegger dem de
samme fysiske lovene, hvor kroppene brekker
kommer til å være forskjellig basert på svakheten som allerede
er nedarvet i den personen. Til og med det å line
opp med en ulykke, det er selv-straffens
vibrasjon, kort fortalt. Det predisponerer deg for
å komme inn i den fysiske tilstanden. Det finnes alltid en predisposisjon,
mentalt og fysisk for fysisk sykdom.
Alltid! Jannecke: Alltid. La oss snakke litt om tidligere
og parallelle liv. Du snakker også om det Evette. At det også kan være en
grunnleggende årsak. Det kan være
veldig komplisert å finne ut av… Evette: Når en klient kommer
til meg og sier; dette skjedde meg i mitt
forrige liv. Jeg har vært hos 20 behandlere
og ingenting skjer. Jeg underholder ikke tidligere liv. Jeg tror på det, men underholder det ikke. Teal: Jeg også.
Nå fikk jeg en klump i halsen. Jeg ble redd når
du stilte det spørsmålet og tenkte; ikke fortell meg at
vi er uenige om dette. Evette:
Nei, jeg understøtter det ikke. Jeg ber dem fortelle meg hva
som skjedde i de tidligere livene, de har ett minutt til å svare. Folk kan snakke i evighet fordi
de dissosierer fra følelsen. De bruker alle unskyldninger og jeg spør; hvordan har følelsene fra det tidligere
livet kommet igjen i dette livet? Når de begynner å snakke sier jeg
bare; det var interessant. Tror du ikke at det at du
føler deg angrepet av soldater og dør, tror du ikke det faktum at din
far slo deg hver kveld vil få deg til å føle deg angrepet? Nå skal vi ta for oss det
som virkelig skjedde i dette livet og som du
kan huske. Jeg vil ikke vite om
hypotetiske ting. Jeg bryr meg om hvordan
du føler deg her og nå. Tidligere liv er fortid. La oss holde oss til nåtiden. Det er mitt syn på saken. Teal: Jeg er så lettet! Jeg er så lei av å ha
denne diskusjonen med folk. Kan jeg ta dere med på en
liten reise tilbake i tid? Det du sliter med i dette livet
handler mye mer om generasjons traumer
enn om tidligere livs traumer. Jeg skal forklare
hvordan dette virker. Hele grunnen til at vi dør
er for å vaske tavlen ren. Du vasker tavlen og fra
kildens perspektiv velger du inn i noe som
du tror kommer til å hjelpe deg i din ekspansjon. Den eneste grunnen til at du
ville velge et nåværende liv som linker til
et tidligere liv er fordi gjennom den opplevelsen
har du allerede opplevd nok ekspansjon til å si
at dette er det neste du vil gjøre. Når vi snakker om tidligere
livs karma er det dette. Hvis jeg var en slakter… Hvis målet mitt, som universets,
er ekspansjon og det skjer gjennom bevissthet
og handler om at Gud oppdager seg selv. Da vil jeg komme inn på
den andre siden av mynten. La oss for eksempel velge å bli
et dyr som slaktes. Der ser du altså en syklus av
traumer som du har valgt basert på ekspansjonen
du opplevde i det forrige livet. Det er ikke slik
at du drar det med deg. Det har du ikke gjort
i det hele tatt. Men basert på å ha opplevd
det har du valgt noe lignende eller forskjellig basert på det
faktum at det vil gi deg ekspansjon. Jeg treffer på folk hele tiden som sier at de vil fortsette å
ha et godt forhold til mor og far og som ikke vil se på traumet
som skjedde der. Jeg bare skylder på det at
jeg ble brent som heks i mitt forrige liv. Universet svarer; “Hva i all verden? Du
kan jo ikke engang huske det.” Hvorfor går man dit? Det er bare en syndebukk. Jannecke: Så det hjelper oss
ikke å gå dit? Teal: Ok, her er greia. Tidligere livs regresjon
funker for noen på samme måte som en guidet
visualisasjon gjør. Når du lukker øynene og blir brakt
gjennom en guidet meditasjon skaper det ro i kroppen
og gir et visst nivå av forløsning. Det er derfor folk føler
de får hjelp gjennom de metodene, men om et liv du opplever i
regresjons terapien faktisk er ditt eller ikke, det kan du ikke vite. For det meste er det at du husker
et liv som er en vibrasjonsmessig match til der du er i øyeblikket. Hvis jeg har
problemer med å bli forlatt vil jeg huske et liv hvor min elskede
partner ble drept i krig. Du vet altså ikke om det er ditt, men du er fortsatt med på
visualisasjonen for å forbedre vibrasjonen. Jeg synes det er 10 ganger mer
kraftfullt å ta tak i ting du sliter med i dette livet. Det kan ikke engang sammenlignes. Det at man gjør tidligere liv
regresjoner med noen, mot at man jobber med
traumet de har lidd under i dette livet. Det er ikke engang på samme plan. Jannecke: Det blir en unnskyldning? Teal: Ja! Jannecke: Vi går inn i
offer rollen og… Teal: …Og det er en unnskyldning
for at du kan beholde mønsteret. Det meste er for å unngå
å takle forholdene vi har her og nå. Jeg vil ikke konfrontere det faktum
at mannen min mishandler meg, det handler om at jeg ble
mishandlet i mittt forrige liv. Hvis du er villig til å være
ærlig nok til å fokusere på hva som faktisk
forårsaker sykdommen min, da må jeg være
ærlig med meg selv. Du kommer klart til å ta
andre livsvalg og kroppen din kommer til
å respondere på en annen måte. Kvinner som blir misbrukt i forhold
føler vanligvis tonnevis med skam. Det manifesteres med
intense hud lidelser. Hvis jeg skylder på et
tidligere liv kan det hende at jeg ikke
går fra mannen min, men hvis jeg går fra
min bølle av en mann forsvinner skammen
og med den hud lidelsen. Jannecke: Det er logisk. Evette: Tidligere liv
har definitivt sin plass, men jeg ville bare brukt
det som et referanse punkt. Jeg respekterer
at folk kan se det og det er mye kraft der, men du må inn i nåtiden. Du må se på dette livet fordi det er noe som trenger
å bli komplett, men det remanifesterer
seg i dette livet og du må gjøre det ferdig. Ellers vil det bare vende
tilbake på forskjellige måter. Jannecke:
La oss ta noen eksempler. Det kan være interessant
for folk å høre om. For eksempel hodepine. Mange har migrene. Finnes det en
grunn årsak for det? Teal: Kjør på.
Jannecke: Kjør på Evette. Evette: Jeg synes migrene
er svært interessant. Det er to eksempler: Den ene er at du er
sint og i konflikt med omstendingheter som du
ikke vil ta del i. Du føler du må fordi
du ikke lytter til egne grenser. Folk tråkker over dine grenser. Det skjer som et resultat av
at du ikke vet hvor grensen din går. Når du er i en situasjon
hvor grensen din blir tråkket på og du føler deg forarget, ble grensen din krysset
for leeeenge siden. Det er som en
forsinket reaksjon. Forargelse er deg som manner
deg opp til å markere grensene dine. Folk trenger ofte sinne
for å markere en grense fordi det er lett å fortelle
noen å ha seg vekk når du er skikkelig sint. Har du lagt merke til det? Det er ikke så lett å sette
grenser når du føler deg bra. For å komme tilbake
til hodepine og migrene… Det er grenser som blir
fullstendig overkjørt. Også følelsen av å ikke få
lov å si hva jeg vil si. Jeg har ikke lov å uttrykke
grensene mine. Teal: Er du klar for
mitt bidrag? Jeg håper at det er noen
leger som ser på dette. Migrene er svært vanlig
i ungdoms årene. En lege vil kunne fortelle deg
at grunnen er forandringer i hormonene. Det at en tenåring plutselig
får migrene. Jeg skal fortelle dere at
ten årene er et av de mest kritiske sykluser av
identifikasjon. Det er en individualisasjon, når en person spør seg
selv; hvem er jeg som person som beveger meg ut i verden. Vi går igjennom sirkelen med
å omvurdere våre grenser. Grenser er ikke noe annet
enn en følelse av selvet. Det er “hvem er jeg” i
motsetning til “hvem er min familie”? Se på tenårenen. Tenårene handler bare om grenser. Det handler om; “jeg er lei av å bli fortalt hva jeg
kan ha på meg og ikke.” “Jeg er lei av å bli fortalt
når jeg må være hjemme.” Jeg må finne ut av hva jeg
liker i motsetning til hva mine foreldre liker. Passer jeg inn her? Slike spørsmål kommer opp. Hvis du er i et miljø som
ikke støtter slike forandringer. Et miljø som sier at dine grenser
er det samme som mine grenser. Spesielt barn av narsisstiske voksne. Der vil du se
migrenene starte i tenårene. Det virkelig triste er at når
du tar dem til legen, vet ikke legen at det er det som
mates inn i den fysiske tilstanden. Legen vil sette dem på noe
slikt som p-piller for å prøve å kontrollere hvordan
hormonene deres er og du har da
gått ned en gal vei. Du kan potensielt
kaste en person inn i… Jeg ser ofte
dette med tenåringer. De setter dem på p-piller
tidlig for å kontrollere migrenene. Og så får du beplantnings problemer for resten av den kvinnens liv. Bare på grunn
av den ene feilen. Det er en av grunnene til
at folk som oss er så pasjonerte
i å få mannen i gata til å akseptere at det er mer
ved sykdom enn det man først ser. Jannecke: Kan det ikke være at du
får hodepine fordi du er stresset? Du drakk for mye eller du
røyket for mange sigaretter? Eller du gjorde noe som var
fysisk dårlig for kroppen din. Teal:
Ja, men hvorfor gjorde du det? Jannecke:
Ja, jeg ser poenget. Evette: Det er derfor du må
spørre deg selv; når fikk jeg hodepinen? Hva skjedde i livet mitt
på det tidspunktet? Mange spør meg
for eksempel om kreft… Det hjelper ikke å spørre
vedkommende hva som skjedde da du fant ut at du har kreft. Du må gå minst
7 år tilbake i tid. Jannecke:
Kanskje Teal kan svare på dette. Er det fordi det er i auraen? Jeg lurte på det. Traumene må jo sitte
fast et sted…? Noen sier i kroppen, men det er i energi feltet? Teal: Jeg skal gi deg
en forklaring som er mye mer komplisert. Når vi opplever et traume har vår bevissthet
evnen til å splitte seg. Det finnes aspekter av oss
som sitter fast i fortiden. Jeg vet at sinnet vårt
vil gjøre det lineært igjen. Vi gjør fortiden til
noe som skjedde tilbake i tid, men egentlig skjer
tids- linjene simultant. Men det betyr at et aspekt
av deg sitter fast i traumet. Selv om vårt fysiske sinn
sier at 7 år gammel mistet jeg faren min og det er sorgen som
nå fører til kreft. Det skjer faktisk nå innen
kvantum universet. Fordi det har link til deg er det et fokus for tiltrekning for deg. Når jeg ser på den
emosjonelle kroppen ser det nesten ut som om
noen har tatt en kakeform og kuttet aspekter ut
av aura feltet. Hvis du følger hullene bringer det deg faktisk tilbake
til det originale traumet hvor en persons bevissthet
fortsatt sitter fast. Du kan godt si at du
er et utkast. Selv om det påvirker utkastet, det vi faktisk ser er at
du ikke er fullt tilstede i nåtiden. Aspekter av din bevissthet
har blitt splittet. Som en strøm som
renner ved siden av hovedstrømmen. For å finne
helbredelse og å integrere må du bringe strømmen tilbake, men det betyr at du må
gå tilbake og gjenoppleve og løse opp i traumet
som oppsto. Jannecke: Jeg skjønner. Evette: Jeg er enig i det. Det er akkurat slik jeg
også ser det. Vi har nesten
det samme språket for det. Jeg ville kalle det sjelefragmenter. Også det du sa om den
parallelle eksistensen… det jeg har det
mye moro med er…. Ta for eksempel i denne eksistensen; du har en redsel for å
snakke offentlig. Det er en del av deg som
eksisterer et eller annet sted som ikke har det. Hent de ressursene og
bring dem inn i dette livet. Jeg elsker det, det
er så moro. Det er en del av deg. Det ligger der og bare
venter på å bli hentet frem. T: Det hun snakker om er reversert integrasjon.
Evette: men vi er så begrensede. Du kan integrere fortiden,
men du kan også integrere fremtiden. Det er svært intenst
når du gjør det. Kroppens vibrasjon
øker på null komma niks. Evette: Det er fantastisk. Evette: Du har så mange
ressurser, du vet det bare ikke. Jannecke: Jeg mener å huske
at du lagde en video om det Teal. En del av deg ville ikke
være på scenen, mens en annen del av
deg ville. Teal: Det er det motsatte. Jeg lot aspektet av meg som
ikke ville være på scenen bli igjen der den ville være. Det var en intensjonell
ikke integrasjon. Jannecke: Jeg tenkte på noe alvorlig. Depresjon, hvilket jeg også har hatt. Jeg føler virkelig med de
som har det fordi det er så vanskelig. Jeg snakket med en
venninne av meg som fortsatt er deprimert, men hun går på en pille. Jeg vil gjerne gå videre og snakke
om konvensjonell medisin. Jeg spurte henne om hun ikke
ville prøve å være uten pillen en stund for å se om du
kan jobbe med problemet. Hun ble veldig sint og sa; da vil jeg miste viljen til
å gjøre noe i det hele tatt. Nå er jeg faktisk lykkelig og
kan takle greiene mine, men jeg kan
ikke uten pillen. Jeg vil gjerne høre deres
perspektiv på dette. Teal: Hvem skal begynne? Jannecke: Hvem vil?
Evette: Du kan begynne. Teal: Jeg skal
prøve å holde tilbake, dette er en av mine
største triggere. Jeg har stor respekt for
at det medisinske feltet vet det de vet. Jeg elsker det at vi studerer
hvordan vi skal sette kroppsdeler tilbake igjen. Mitt første valg av karriere
bortsett fra dette var faktisk
medisinsk kirurgi. Jeg er noe av en
medisinsk freak. Hvorfor gikk jeg allikevel
ikke gjennom medisinske studier? Bortsett fra at jeg visste at
jeg ville bli puttet i fengsel fordi jeg ikke klarer å være med
på det absolutte nonsense som foregår på det medisinske
feltet i forhold til forsikrings selskaper. Grunnen er at de ser på
et bilde av fysisk helse som er omtrent så stort (gestikulerer). Den konvensjonelle medisinen forstår godt hvordan
de skal fikse en maskin. De forstår hvordan de skal
transplantere hud, å putte sammen igjen en kropp
som har blitt brukket i et kræsj. Det de feiler i,
miserabelt, er kronisk sykdom. Absolutt totalt. De forstår ikke at det ikke har noe å si at du
lapper en kropp sammen igjen, eller hva du enn gjør med den, hvis den emosjonelle og mentale
aspektet fortsatt er der vil du manifestere det eksakt
samme på nytt. De kjører folk ned en vei
hvor de sier at dette er det du må gjøre
for å bli frisk og det vil aldri skje. Det er derfor kreft returnerer. Det er derfor du ikke kan
gjøre noen friske fra depresjon. Til og med en psykiater vil sitte
foran deg og si at; det frustrerer oss umåtelig. Hendene våre er bundet. De er i en posisjon hvor når du
setter deg foran meg som klient kan jeg velge fra min gigantiske bok
om piller hva jeg vil prøve på deg. Man vet ikke nok om
hjernen til å vite hvordan du kommer til å
reagerer på det. Vi har å gjøre med en
svært gammeldags vitenskap. Den er uttdatert. Den er i baby fasen av
å finne ut av hva som skaper sykdommer. Men den har sin plass. Mitt argument er at
vanlig medisin må være integrerende. Den må være på
et plan hvor du har noen som forstår det
fysiske aspektet av healing og det følelsesmessige
aspektet av healing. Noen som forstår energi
og som kan jobbe med det menneskelige sinnet. Alle disse tingene må
settes sammen som en kake, når du undersøker en person som kommer til deg med
en spesifikk lidelse. Da var jeg ferdig. Evette: Enig. Jannecke:
Jeg vil spørre deg Teal, vil du si at personen jeg
refererte til ikke burde ta en pille eller er det
en kombinasjon? Som person har jeg ikke tro
på psykiatriske medisiner enda. Jeg bruker ordet “enda” fordi
det er som årelating. Vi forstår ikke nok om
hvordan hjernen fungerer. Vi vet ikke hvordan den
vil interagere med kjemikaliene. Når du tar Prozac for eksempel er det en stor sjanse for
at du gjør lidelsen verre og ikke bedre. Det er derfor du har en
høy andel av drap på Prozac. Og en stor
andel selvmord på Prozac. Det er en risiko jeg
føler er for farlig å ta. Det skaper også en
avhengighet og utifra en healers
standpunkt kan jeg ikke stille
meg bak det. Jeg kan ikke støtte en idé
om at det er helbredende for noen å utvikle en
avhengighet og ikke være i stand
til å komme ut av det for isåfall kommer
du til å skyte deg selv. På samme tid ser jeg tingene
vi bruker for å takle problemer på det fysiske nivået
som del av symptomene. Vanligvis tar jeg ikke
folk av medisinen deres. Jeg krever ikke at de skal gå
til en psykiater og trappe ned. Jeg sier at de kan sette
det til siden en stund og la oss behandle de
emosjonelle aspektene vi får tak i. Etterhvert vil personen komme
til et punkt hvor de vil slutte med det. Da kan de gå til psykiateren og
spørre om hvordan de gjør det. Du kom ikke inn i dette
livet for å være avhengig av en kjemikalie for
å være lykkelig. Evette: Jeg er enig med deg. Det er som å ha støttehjul
på sykkelen din. Du lærer deg å sykle og
støttehjulene stopper deg fra å falle. Men på et punkt
må du ta de av. Jeg ser at medisin har sin plass. Hvis noen er så
traumatiserte at de ikke har noe konsept
om healing så bruk noe som kan roe
dem ned og hjelpe dem å takle noen av
omstendighetene sine for å finne grunn under
føttene igjen, men å slippe taket også, å ikke holde fast ved
disse krykkene. For det er det de blir, krykker. Det bare nærer den følelsen
av å ikke kunne klare dette. At du mister kontrollen. Det er nesten
som om det validerer det. Teal: Ja! Evette: Du må se på hvorfor
depresjonen er der fordi medisinen
undertrykker det. Jeg fant også ut under
min research at noen mennesker er faktisk
født med depresjon. Da må du se på hvordan
moren følte seg da hun var deprimert. Det er faktisk leger
som bruker boken min. Boken min finnes i
mange medisinske kontorer og på
universiteter i Australia er den en del av
deres pensum. Ting åpner seg.
Det er fantastisk. Jeg hadde en klient som
fikk fjernet galleblæren. Og to uker senere ringte hun… Dette var før vi begynte
å jobbe sammen, jeg fortalte henne hva det
emosjonelle stresset bak var. To uker senere ringer hun og
sier at hun har fjernet galleblæren Hun trodde det
ville takle problemet og nå har hun nyrestein. Jeg sa: Hvorfor er du
så overrasket? Fordi det emosjonelle
stresset i galleblæren… den forargelsen du følte
mot et familie medlem… galleblæren er borte, men kroppen sier
at traumet er ikke borte. Det bare flytter seg. Teal: Konvensjonell medisin
har sin plass. Men den må kjenne
sin plass og nå gjør den ikke det. Evette: Helt riktig. Jannecke: La oss snakke litt
om healing. Dere har begge litt
forskjellige metoder som jeg er nyskjerrig på
å få høre mer om. Jeg la merke til at
du sa i en video Evette at vi ikke trenger å gjenoppleve
traumet for å føle det. Jeg vet at du Teal sier at
det er en fordel å føle traumet og følelsene. Teal: Jeg har ikke studert
prosessen din nøye nok, men jeg skal fortelle
deg min greie og så vil hun fortelle om sin. Det er en sjanse for at
siden hun har rettet mye av prosessen sin mot
fysiske sykdommer at når det kommer til en
fysisk sykdom så trenger du kanskje ikke å
gjenoppleve noe… Prosessen jeg har designet er svært spesifikt rettet
mot følelsesmessige triggere. Som manifesterer seg som
fysiske lidelser senere. I øyeblikket av traume
dissosierer et aspekt av deg. Det betyr at du ikke
vil oppleve det du går igjennom. La oss si at du er 4 år
og blir misbrukt. Hun blir voldtatt og en del
av hennes bevissthet flykter og vil ikke være i opplevelsen. Det er der bevisstheten stopper. Fordi det ikke vil være
i opplevelsen finnes det ingen løsning, ingen bevegelse fremover. Det er som en CD
som hopper. Når du kommer tilbake
til det originale traumet og bevisst gjenopplever det. Du velger å oppleve det. Da omgjør du
dissosiasjons prosessen. Min største pasjon er
post-traumatisk-stress lidelse. Det er dissosiasjon
i øyeblikket av traume som forårsaker
post-traumatisk-stress lidelse. Og det som omgjør det er beslutningen
om å gjenoppleve det istedenfor å dissosiere. Min prosess får
folk til å først gjenoppleve det men når du gjør det bevisst. Når du sier at jeg velger
å oppleve det. Jeg velger å oppleve følelsene, kommer du fra
et utgangspunkt av kraft. Istedenfor svakhet.. Fortsett. Jannecke: Fortell oss om
din metode Evette. Evette:
Jeg er enig med Teal. Jeg tar også noen ganger
personen tilbake til da det skjedde. Jeg vil bruke meg selv
som eksempel. Det meste av min forskning,
og din også Teal er basert på våre
barndoms opplevelser. Med alt av overgrep og
seksuelle overgrep som skjedde i mitt liv. Da jeg endelig bestemte
meg for å ta tak i det. Tok noen meg igjennom en
prosess hvor jeg gjenopplevde traumet. Terapauten mistet kontroll
over situasjonen. Teal: Kjære vene! Evette: Traumet var der
og det fant ikke forløsning. Hverken hun eller
jeg visste hva vi skulle gjøre og jeg bare gikk derfra
og lot det være. Jeg var en hårsbredd
fra å ta selvmord. Jeg klarte ikke å takle det mer. Jeg hatet alt, jeg hatet
Gud, hvorfor skjer dette meg? Jeg gikk inn i offer og selv-
medlidenhets rollen istedenfor å prøve å komme ut av det.
Jeg ringte en venn og fortalte alt. Jeg klarer ikke takle det mer. Egoet mitt lot meg
ikke be om hjelp. Jeg bestemte meg for
å finne noe som var veldig mildt som kunne la
folk takle svært traumatiske ting på en mild måte. Hvis en klient kommer til meg
med voldtekts traumer tar jeg henne ikke med
tilbake til det. Det jeg gjør som en mild
introduksjon er å si: “La oss late som om
vi er ved unnfangelsen din.” “La oss se egget, spermien
kommer og banker på skallet.” “Lat som om du er egget
og fortell meg hva du føler.” “Boom” så kommer
krenkelsen og voldtekts traumet opp. men det kommer opp på
en kontrollert måte hvor personen føler at
de har kontroll. Da kan du begynne helbredelsen. Kanskje etter en halvtime
ber du dem om å gå tilbake til den
gangen de ble voldtatt. Jeg vil at du skal være der.
Ikke bare se på, jeg vil at du skal ligge
der og se på personen. Fortell meg så hvordan det føles. “Jeg føler meg rolig.” “Jeg synes faktisk synd på ham.” “Hvorfor gjør han egentlig dette?” Det er det du vil. Det er bare et spørsmål om
å prøve å ha kontroll på situasjonen. Teal: Jeg har aldri tvilt
på det med meg selv. Hun er mye snillere med
folk enn jeg er. Jeg sier bare; vi skal dit nå! Evette:
Disse tingene skjer av og til fordi terapauten blir trigget selv fordi de ikke har
jobbet med tingene sine. Teal: Åja! Evette: Jeg har jobbet hardt
med meg selv. Slik at jeg kan sitte å se
på noen med en uttrykksløs mine når noen forteller meg at; “min far sa at jeg måtte
velge mellom ham og min bror.” “Hvis jeg ikke velger han
så dreper han broren min.” Broren ble myrdet foran henne. Det kan gi en terapaut
andre gangs traume. Se på ansiktet ditt
hvordan du reagerer (til Jannecke) det kalles andre gangs traume. Du kan ikke gjøre det
om du er terapaut. Du må være alvorlig og
sterk for den personen. Slik at de føler at de
kan slippe opp hos deg. Det er ditt ansvar å gjøre det. Teal: Herregud, ikke si det. Jeg takler det ikke når folk…. Det er så kritisk! Forresten så underviser
jeg folk i min prosess nå. Ikke bare håndplukker jeg
dem svært nøye for dette. Det er en forutsetning… Hvis du skal jobbe med traumer skal du inn i dine egne først. Hver dag, som en religiøs rutine. Til du blir så vant til
den menneskelige skygge at ingenting kan overraske deg. Evette: Jeg er totalt enig
i prinsippene dine. Du må gjøre det. Jeg setter faktisk mine
terapauter i situasjoner hvor de snakker med noen
og noen kommer opp bakfra og skremmer dem hyle og skrike og
være verbalt krenkende. De må være på plass,
de må holde fokus. Du får ikke lov til… Hva sa vedkommende
for 5 minutter siden. Du gir dem “boot camp.” Jeg har de standarene og
da skal du også ha de. Hvis ikke kan du
praktisere et annet sted. Jeg er veldig streng på det. På grunn av erfaring. Jannecke: Dette er interessant
fordi noen ganger trenger vi bare kjærlighet
og å føle oss sett. Våre foreldre sier ofte at; “å så trist, det må føles fælt.” Jeg har merket at det
ikke får meg til å føle meg bedre. Evette: (Uhørbart)
Er det det du mener? Jannecke: Er det grunnen? at du føler deg maktesløs
når noen synes synd på deg? Evette: Jeg skrev faktisk et sitat. Jeg var 29 år og
ble skilt fra min eksmann. Det var mange grunner,
forskjellig sjebne. Jeg endte opp på Bali
med kofferten min. Vi slo opp under en
reise til Russland. Jeg sitter der med kofferten. Vi delte et hus og
jeg ville ikke tilbake dit. Jeg visste ikke hvor
jeg skulle ta veien. Jeg dro til Bali og satt i bakgården på et balinesisk gjestehus. Jeg husker at jeg satt
på verandaen da en jente kom forbi. Jeg var ikke på et godt sted, en skilsmisse er ikke morsom. Hun spurte meg hva som
skjer og om jeg ville bli med ut. Jeg sa at jeg ikke hadde
rett instilling akkurat nå, jeg fortalte henne hva
som hadde skjedd. Hun reagerte sterkt og sa; “du er 29 år og skal skilles?” “Det er så trist,
jeg er så lei meg.” Jeg sitter der og
inni meg kveler jeg henne. Fjeset hennes ser blått ut
når hun sier det til meg. Jeg ville nesten si til henne at hun nedvurderte
min evne til å takle dette. Ikke våg å tenke at jeg
ikke kan takle dette. Vi kommer alle til å ha
våre opp og ned turer og det er greit. Det du trenger er en
tilrettelegger. En som kan ankre deg. Du gjør det ved å
booste en person og minne dem på hvorfor
de er fantastiske. Du mater ikke negativiteten
og sinnstilstanden de er i fordi det validerer det for dem. Du vil ha dem ut av det. Det er mitt syn på saken. Jeg kom til den konklusjonen fordi jeg tenkte at dette
har jeg gjort mot andre selv. Noen mennesker
liker det faktisk fordi det minner dem om
deres mors kjærlighet fordi det var slik moren
deres viste dem kjærligjet. “Åh, du stakkars lille venn”
knuse dem med all denne kjærligheten. De har altså en positiv
assosiasjon med det, men jeg har ikke det. Jeg følte meg så
umyndiggjort i det øyeblikket og jeg trengte ikke at
hun la sten til byrden. Ikke øk mitt drama. Jannecke: Jeg skjønner hva du mener. Teal: Grunnen er at vi ikke
er tunet inn på personen foran oss. Akkurat som vi ikke er
tunet inn på oss selv er vi heller ikke tunet
inn på andre mennesker. Det krever ikke så mye
å finne ut hva du skal si til noen. Fra deres ståsted. Om de trenger bekreftelse eller om bekreftelse bare
vil få dem til å føle seg verre. Det er ikke så vanskelig når
du er tunet inn på hvor de er. Du må være villig til å
føle følelser. Hvis jeg var den kvinnen måtte jeg være istand til å
nærme meg deg ikke bare ved å se på deg, men fra et sted hvor jeg
vil føle hvor denne personen er. Da er det veldig lett
å vite akkurat hva de trenger. Min utfordring ville være
å koble meg på mennesker. Evette: Hvordan jeg ville
minne personen på det er: du har en 100 % suksess rate
med å overleve hver dag. Du klarer dette. Det er en morsom måte
å snu det rundt på. Bring humor inn. De tenker;
du har faktisk rett. Du minner vedkommende på at
de har vært igjennom mer enn nok uten å egentlig si det. Du snur det om til et
positivt aspekt. Istedenfor å bruke det negative. Snu det om til noe positivt
og utnytt det isteden. Det er min respons på det og måten jeg ville behandlet
noen som går igjennom en tøff tid. Hvis det er en klient
ville jeg ikke si det slik, men hvis det er en samtale med noen jeg ikke kan
ha en dypere samtale med, da ville det være
min respons. Jannecke: La oss snakke litt
om offer rollen og bemyndigelse. Evette du
snakker mye om det. At vi ikke blir oppdratt
til å være bemyndiget. Vi gir bort makten vår. Evette:
Det er derfor man har religion. Jannecke: Det er antagelig derfor
vi får alle disse traumene. De bygger seg opp fordi
vi ikke eier kraften vår. Kan dere begge si noe om det? Evette: Hva er spørsmålet? Evette: Jeg kan gå veldig
bredt ut, jeg vill ikke bable. Jannecke:
Jeg tenkte på hvordan vi kan heales for å ta tilbake noe av kraften, og hva det betyr. Det å være ansvarlig for sitt eget liv. Hvordan gjør vi det? Hvordan gir vi oss selv kraft? Evette:
Jeg vil starte med ansvars biten. Det er ofte den
vanskeligste delen for folk. Mest fordi man har en
negativ assosiasjon til ansvar. I disse dager er foreldre så
følelsesmessig utilgjengelig og med alt som skjer
i dagens samfunn hvor ansvar ses på som
en tung byrde og et tap av frihet. Man mister sin glede,
identitet og alt. Jeg må hente meg inn,
dette er et stort spørsmål og jeg har så mye å si. Å ta ansvar betyr ikke at
du må ta ansvar for det som skjedde. Folk som har blitt mishandlet har svært vanskelig for
å akseptere det. Jeg er veldig forsiktig. Jeg også, når noen har
sagt det til meg måtte jeg holde
meg selv tilbake for ikke å fysisk skade
den personen. Dere ville ikke gjenkjent den
jeg var for noen år siden. Jeg var en
helt annen person. Jeg forstår det aspektet
med å ta ansvar som er veldig viktig. Mitt råd vil være å
ta ansvar fra i dag av. Hvordan du
oppfører deg og responderer. Hvordan du vil fremstå
i morgen og neste uke. Ta ansvar for rollen og
bidraget du gir til andre folks liv også. Du kan ta ansvar for det. Du må eie det. Det med å være et offer. Jeg har vært det hele livet. Jeg kjenner meg igjen i det. Være offer for alt
og skylde på alle andre. Jeg ville ikke ta ansvar
for hvordan jeg følte meg eller det faktum at jeg var
redd for å tre inn i min kraft, eller for å ikke være
en dyktig offentlig taler eller healer eller noe annet. Det å være et offer ble
min identitet. Det var det jeg var. Jeg var ikke offer, jeg
hadde ingen idè om hvem jeg var. Hvis du tok det aspektet fra meg ville jeg falt fra hverandre. Fordi hele mitt liv og eksistens var bygget på
denne falske identiteten. Følelsene og
emosjonene var så virkelige. Jeg prøvde selvmedisinering, røyket og drakk, trente for
mye og hadde spiseforstyrrelser. Alt som alle kan forholde seg til. Jeg gikk også igjennom det. Det at jeg er en healer
betyr ikke at jeg hadde en super barndom. De fleste blir healere fordi de
så etter måter å lege sine egne sår på. Det er grunnen til
at vi blir de vi er. Offer rollen tjener deg
på en positiv måte. En negativ tankegang tjener
deg på en positiv måte fordi det gir deg tillatelse
til å unngå alt du er redd for. Det gir deg en unnskyldning. Den andre tingen med det
å være offer er at… Jeg hadde faktisk en klient… Når vi prøvde å jobbe med
offeret, identitet og det å føle alle disse følelsene sa hun;
“Evette, jeg vil ikke gi slipp på det.” “Denne smerten er
min livshistorie.” “Dette er mitt trofé, jeg
har fortjent denne smerten.” “Jeg slipper ikke taket i dette.” Jeg sa; “Ok, det går fint.
Jeg kan trenge en halvtime før min neste klient.” Hun ombestemte seg, kom
tilbake og ville se på det. Og det gjorde vi. Det handler om hvordan
det å være et offer tjener deg. Det å være offer innebærer
ofte at de blir fredsmakeren, den stille personen. Fredsmakeren er den som ikke
havner i trøbbel, de blir ikke kjeftet på. Men det å være en fredsmaker
er å muliggjøre misbrukeren. Du fortsetter med å skape en livsstil. Offerrollen blir en livsstil. Det er som depresjon,
det blir en livsstil. Du bare fortsetter med
å mate den sirkelen. Dette er mitt kortest mulige svar. Jannecke: Vidunderlig.
Har du noe å legge til Teal? Teal: Hun tok ordene
ut av munnen på meg med det om identitet. Det mennesker over hele verden, fordi vi alle er sosialisert, er mest knyttet til
er tanken om å være god. Når du prøver å jobbe
med folks kraft støter du på forbindelsen
sinnet har laget mellom kraft og det å være
en slem jente eller gutt. Fordi mange av
de handlingene vi gjør som barn i retning av vår kraft blir sett på som ulydighet
overfor autoritetene i våre liv. Vi begynner rett og slett å
linke de to tingene sammen. Kraft betyr at jeg er slem. Du står ovenfor alle egoets
ønsker om å være et godt menneske. Når du står overfor idéen om kraft. Det jeg gjør mye med folk er å nøste opp i de originale traumene hvor du ville gjøre
noe i en retning som føltes best for deg. Men du er forhindret
fra å gjøre det. Hvis du vil gjøre kraft i
nåtid enkelt å forstå er det fort gjort. Jeg har kapasiteten til
å påvirke livet mitt på en måte som
reflekteres positivt tilbake på meg. Det er myndiggjøring. Umyndigjøring er å bli i en
jobb jeg ikke liker fordi jeg må. Myndiggjøring er at jeg ikke føler
meg bra i en situasjon og jeg handler slik at jeg
som et resultat føler meg bedre. Hvilken som helst steg du tar… Jeg liker å gjøre ting enkelt. Vi gjør bemyndigelse til en
komplisert ting. Det er kort sagt
ethvert steg du tar, enhver handling og alt du
sier som fører deg nærmere det at det du gjør
kan ha en positiv effekt på livet ditt. Det er ikke forskjell på
veien til opplysthet og veien til din kraft. Det er ikke forskjell mellom
veien til healing og veien til din kraft. Jannecke: Mer om det å
heale oss selv. og jeg vil gå videre etterpå
til hva det betyr å bli healet. Å bli hel. Teal: Nå er vi i gang. Jannecke: La oss snakke litt om
hvordan man kan lytte til kroppen sin fordi det er
litt oppe i luften for meg… Lytt til kroppen sies det og jeg vet ikke hvor jeg
skal begynne… Teal:
Du mener at det er abstrakt. Jannecke: Ja. Det er
en smule abstrakt. Evette: VIl du begynne Teal? Teal:
Her er de gode nyhetene… Det vil begynne abstrakt
som alt annet. Hvis du gir noen en harpe og ber dem spille i g-moll kommer noen til å
se ut som spørsmålstegn. Det gir bare mening
gjennom øvelse. Det første du må forstå
om du ser dette er; hvis det virker abstrakt
å lytte til kroppen, eller abstrakt å
kommunisere med for eksempel leveren din, så ville jeg forvente
at det føles slik. Vi kan ikke fortelle historien slik som jeg vet at mange
av der som ser på gjør, du gikk nettop inn
i det mønsteret. Du tenker;
ok, nå føler jeg meg mindre fordi jeg snakker med jenter
som er SÅ dyktige til å lytte til kroppen sin
og jeg får det ikke til… For det første, gitt
din oppdragelse og måten samfunnet er på burde alle føle at det
er et abstrakt konsept. Vi er her for å forandre det. Steg 1 er å tune inn på
hvordan kroppen din føles akkurat nå. Det er det motsatte av
dissosiasjon, veldig enkelt. Vi kan gjøre dette
som en svært enkel øvelse. Jeg får folk til å sette
på en alarm som går av hvert kvarter
eller hvor mye de vil i løpet av dagen. Jobben deres,
nesten som en spirituell øvelse, er å lukke øynene
og å føle kroppen sin. Hvor føler jeg at det kiler? Hvor føler jeg press? Bare legge merke
til alt som er der. I begynnelsen vil det
være svakt og forvirrende, som nummenhet. Vanligvis blir det slik
at du lukker øynene en dag etter å ha
hatt en krangel og du kan føle en
knusende følelse i brystet så du skriver ned;
knusende følelse i brystet. Det tuner faktisk hjernen
din inn på ditt indre liv. Det som du kaller deg. Det forsterkes. Alt du fokuserer på blir mer. Det du vil legge merke til… det er nesten som at du
har en dualistisk bevissthet. Du kan føle kroppen din og
på samme tid ta del i den utvendige verden. Det er bare det at du
ikke mister selvbevissthet i det utvendige mer. Jeg er simultant klar over
alle følelsene som foregår i kroppen min. Klar over at alle følelsene er en kommunikasjon om
hvordan jeg føler i situasjoner. På samme tid har jeg
en samtale med deg. Vi har kapasitet til den
type bevissthet det er bare det at
det ikke er en trent muskel. Det vil være det første, hvis folk er veldig numne,
man kan gjøre. Jeg tilbyr også prosesser, det gjør sikkert hun også, for når du har en del av kroppen, for eksempel en brukket arm. Det vi ikke vet, men
som vi burde vite er at vi kan kommunisere med beinet som om det
er en separat enhet. Det er en del av deg
men også separat. Du kan snakke med arm-beinet
ditt som om det er sitt eget vesen med sin egen
bevissthet og stemme. Vi kan ta del i en
visualiserings prosess hvor vi lukker øynene og ser for oss beinet foran
oss som et menneske. Eller tenk deg leveren din
som et menneske. Jannecke: Og den vil respondere? Teal: Ja, den vil
respondere umiddelbart. For eksempel jobbet jeg med
noen for en tid tilbake. Du har leveren.
La oss se for oss at leveren din er
en person som snakker til deg. Du er i et svart rom og leveren møter opp. Det første som skjedde
var at de så leveren som en svært overvektig,
kortvokst og arrete fyr som var veldig sint. Kort sagt bannet han til henne; “fy deg for alt du har
gjort mot meg”, type ting. Hun visste ikke hva
hun skulle gjøre med det og i tillegg var det en mann. Ikke engang en kvinne. Hun lærer mye om
det organet i kroppen og ved å jobbe gjennom
de emosjonene som den visualiserte og symbolske
“lever” personen hadde, var hun istand til å finne
ut av hvilke livs valg som førte til leverens tilstand. Jannecke: Wow. Teal: Det var at hun stadig
vekk var i forhold med folk som ikke lot henne få
gjøre noe av det hun ville gjøre. Det var komplett kontroll. Hun ble bar mer og mer sint og presset og presset ned. TIl og med kinesisk
metodeologi forstår at leveren er et
varme organ og at gallen handler
om alt sinnet og forargelsen. Når noen blir sint sier
man at de er full av galle. Vi har mange av disse talemåtene hvor vi faktisk
forstår hvordan kroppen relaterer seg til det
følelsesmessige feltet, det er bare det at vi ikke ser hvor mye
informasjon vi allerede har. Det er et eksempel på
hvordan du kan kommunisere med et aspekt av deg selv. Det som ville vært morsomt
nå er om du leder henne gjennom det. Du kan lede henne
gjennom prosessen din relevant for et aspekt av
kroppen slik at man kan se hvordan det
fungerer å kommunisere med det aspektet av kroppen din. Evette: Eksakt. Det jeg legger merke til med
folk som ikke lytter til kroppen sin er at de
har sluttet å ha det gøy. Teal: Åja! Evette: Det å være intuitiv er
å være lekende. Jeg snakket med en av de
beste klarsynte jeg har møtt noensinne og
jeg spurte henne; “hvordan gjør du dette?” og hun svarte;
“Vet du hva? Jeg bare later som.” “Jeg later som om jeg
kan se fremtiden din så ser jeg hva
som skjer og det er det.” Det er hennes lekende tilnærming. Jo mer du prøver
å kontrollere prosessen og det mer du leter etter
noe spesifikt, vil du gå glipp av beskjeden fordi du har en
viss forventning. Du må la forventningen fare. Det er det som
saboterer din evne til å se det som faktisk foregår. Når du ser på
hva som skjer med kroppen… …hvis skulderen er sår
vil jeg at du later som om den delen av kroppen
har en stemme. La oss ha det gøy. Vi skal bare late
som om hvis den sier noe til deg
fort, hva ville det være? Da sier de at de ikke
hører noe og jeg ber dem stoppe
å prøve å høre noe. Den snakker 3-2-1
NÅ! Hva sa den? Da vil noe komme opp. En liten beskjed vil komme frem. Den lille stemmen, var
den mamma, pappa eller din? Det hørtes ut som
mamman min. Javel, så det hørtes
ut som moren din. Er det inni
eller utenfor kroppen? Normalt hvis det er
på innsiden er det en klar indikasjon på
at det er dine greier som du må løse opp i
og som du holder på. Hvis det er utenfor kroppen kan det være noen i livet
ditt som du har hatt kontakt med eller det kan være det
Teal og jeg ville kalt sjele fragmenter. Hvilket bare er minnet
om noen som er i ditt felt. Kroppen svarer deg alltid. Teal: Alltid! Evette:
Den nekter deg aldri svar. Kroppen er designet
for å hjelpe deg å overleve.
Kroppen er her for å tjene deg. Kroppen din vil aldri
svikte deg. Det at du blir syk er
en beskjed fra kroppen din om at du utsetter den for
stress og ikke gir den ressursene den trenger
for å passe på deg. Den vil aldri svikte deg. Den prøver konstant å
holde deg i live. Kroppen din er din største fan. Teal: Jeg bygger videre på
din tirade, er du klar? Evette: Ja, kjør i vei. Teal: Vi snakket tidligere om
det typiske medisinske samfunn. Konvensjonell medisin. Utifra mitt perspektiv,
det mest ødleggende konvensjonell medisin gjør
i forhold til helbredelse, er å overbeviser folk
om at kroppen deres er i mot dem. Jannecke: Jeg skulle
akkurat til å si det. Det er følelsen jeg sitter med. Teal: Helt klart at når du
ikke hører stemmer så føles det ut som
om den prøver å gå i mot det du vil. Jeg lover deg at i
det samme du begynner å kommunisere med
kroppen din vil du bli overbevist
om det motsatte. Det er ikke en ting
kroppen manifesterer som ikke er for noe positivt. For eksempel kreft. La oss snakke om kreft. Kreft med stor K. Alle i hele verden
er kjempe redde for det. Det er krig mot kreft. Man ser rosa overalt. Evette: Det morsomme er
at vi alle har kreft, det har bare ikke
manifestert seg enda. Teal: Jeg vet. Hvis jeg kan fortelle dere
hvor mange kreftceller en gjennomsnittlig person
har i kroppen sin så ville du bli overrasket. Evette: Det er helt utrolig. Teal: Kreft! Er dere klare? Begge: Ja. Teal: Barndoms sår, når du går igjennom traume… Det er alltid barndoms sår
når det gjelder kreft. Det er uleget sorg. Noen har i sitt voksne
liv manifestert kreft og i det øyeblikket er
det som en livstidsdom, du dør på grunn av det. Det hun sa tidligere
er fullstendig riktig. Det om helbredelse og moro. Du kommer ikke til å
møte noen som har kreft som ikke er i en sorg prosess. Dette er ikke mennesker som sier; “jeg elsker livet, jeg
føler meg fantastisk.” Det er kanskje historien
folk forteller om dem. Familien vil fortelle
den historien om dem av og til. La meg spørre deg. Hvor mange ganger har
du vært i en begravelse og hørt folk si; “de var ulykkelige,
de var ikke fulle av liv.” “De var ulykkelige.”
Aldri! De forteller alltid en
historie som ikke er korrekt. Du har altså en person
som ikke nyter livet. De går bare igjennom
livets bevegelser. Mange av tingene de gjør
i nåtid tjener dem ikke. Kreften kommer og sier; “Vet du hva?
Du er ved et veiskille her.” “Du forandrer enten alt.” “Absolutt alt nå!” “Ellers dør du.” “Det er det vi kommer
til å gjøre med deg.” Det er den
beste gaven noensinne. De som overlever kreft
vil fortelle deg at det er den beste gaven. Hvis de ikke
hadde kommet til veiskillet ville de ikke ha forandret noe. Kroppen din tar altså
valget for deg. La meg hjelpe deg. Vi er ferdige nå!
Du skal gjøre noe som føles bra. Og det skal skje nå! Vi har en tendens til
å frike ut når vi får kreft. Vi tror alt har gått galt. Når faktisk det stikk
motsatte er tilfelle. Evette: Dette med tristhet… Du har folk
som plutselig får kreft og de var de lykkeligste
menneskene på jorda og folk tenker;
hvordan skjedde det? Jannecke: Ble de lykkelige
etter at de fikk kreft? Evette: Nei. De er generelt lykkelige
mennesker. De er alltid lykkelige og
i godt humør og plutselig hører du
at de har fått kreft. Det er på grunn av den interne
prosessen som folk utenfor dem ikke
er klar over. Det var en som ble
veldig sint på meg. Hun sa;
“moren min fikk kreft og hun er den beste og mest
positive personen jeg vet om.” Det er en forskjell
mellom hva du utrykker og hva som virkelig
foregår innvendig. Teal: Totalt. Evette: Totalt forskjellig. Noen vil tenke; hva med
de som ser lykkelige ut? Men de ender opp med kreft. Der er svaret. Evette: Du vet ikke
hva som foregår i en annens liv. Teal: Nei, det vet du ikke og hvis jeg fikk en krone
for hver gang jeg hører noen si; jeg så bilder av deg
på Instagram, du ser så lykkelig ut. Og mentalt vet jeg at jeg
har vært i senga de siste syv timene og grått. Det er det som har
skjedd i dag. Det er et stort brudd mellom
den indre virkeligheten folk opplever og den ytre virkeligheten
folk oppfatter. Fordi vi ikke er samstemt. Jannecke: Vi kunne
snakket i timevis, men for de som ikke
har denne boken, jeg lurte på om du kan
si noe om hvordan vi kan tolke kroppene våre? Er det veldig bokstavelig… Teal: Ofte. Jannecke:
Som hvis jeg ble blind, ikke kunne se og
hadde problemer med øynene, er det så bokstavelig? Teal: La oss si ja og nei. Evette: Ja og nei. Teal:
Ofte er det veldig bokstavelig. Det er en god idè å ta
en bokstavelig tilnærming til mange ting. Mange ganger, når du går
inn og kommuniserer med det aspektet av kroppen din, vil du oppleve
at det ikke er direkte bokstavelig. Vi kan ikke forenkle det
i en slik grad. Jeg tror den største feilen
mange metafysikere har gjort er at de har forenklet det
slik at de høres dumme ut. Det er derfor
ingen blir tatt på alvor. Spesielt i det
medisinske feltet. Når du sier; “jeg har øye problemer
og det betyr at jeg ikke vil se fremtiden.” Det er bokstavelig
talt ofte tilfellet, men alikevel når du sier det
sånn og det handler bare om det kommer den gjennomsnittlige
lege til å himle med øynene. “Spar meg!” Ja og nei er svaret. Beklager at jeg tok over. Evette:
Det er saken i et nøtteskall. Det er et ja og nei svar. Evette: Det er akkurat slik Teal sa. Jeg ville bare
gjentatt det hun sa. Jannecke: For å oppsummere; man trenger å gå dypere
inn i seg selv. Teal: Ja, alltid. Jannecke: Lytte til kroppen. Evette: Det handler om
å bli kjent med seg selv. Det er det det handler
om til slutt. Teal: Kan jeg si noe om det? Jeg er en av de mest kresne
menneskene i verden når det kommer til folk som jobber i healing bransjen. Den boken du nettop viste oss, grunnen til at det er
en av mine favoritter er fordi det er så
mye som handler om å sette spørsmålstegn ved deg selv. Det er ikke at; 100 % er
det dette som skjer med deg, men dette er mønsteret
på hva som ofte skjer med folk som har manifestert
denne lidelsen, og her er spørsmålene du
kan spørre deg selv om du har denne lidelsen. Den er rett og slett genial. Absolutt genial! Evette: Takk skal du ha. Jannecke: Hvordan vil det
se ut å bli hel hvis vi jobber oss igjennom… Dere har jobbet gjennom mye. Kommer vi noengang
til et mål? Jeg vet det ikke er
noe mål men, hva er hel? Evette: Helhet er for
meg hva det enn måtte bety for deg. Du må bestemme hva din
definisjon av helhet skal være og gjør det
til ditt mål fordi det er farlig
å tenke at jeg vil være som den personen
eller den. Jeg vil være som Buddha, være fredfull og alltid le og… Du kan ikke gjøre det. Fordi den personen er seg
fordi de ble født til å være det. Det er ikke meningen at
du skal være den personen. Du har dine kvaliteter
og talenter som du ikke gir næring
fordi du er så fokusert på hva andre gjør
og det du tror de tenker, at du ikke merker hva
som stirrer på deg i speilet. Hvordan kan jeg bruke
denne uendelige kilden til uendelige ressurser som
står foran meg. Hvordan kan jeg bruke det? Istedenfor er vi
her og der, hva med den personen,
og den personen… Ei kraften din litt mer. Du vil forelske deg i
den følelsen fordi den er fantastisk. Selv i dag, med all
den jobben jeg har gjort på meg selv, har det ikke stoppet, jeg jobber fortsatt med
meg selv. Jeg har fortsatt gode
og dårlige dager. Her om dagen blinket
noen med bil lysene når jeg ga dem fingeren, og tenkte; oi, jeg
har også mine øyeblikk. Jeg er ikke sint i trafikken
men jeg hadde en irritabel dag. Jeg var trøtt og ja,
jeg kommer til å ha mine øyeblikk. Det er ikke noe du kan forandre. Å være lykkelig er
en sinnstilstand. Det er som en som
sitter i fengsel og ser oppriktig fredfull ut. Du kan snakke med dem
og de kan faktisk føle seg fredfulle og det de forteller deg
er at frihet er en sinnstilstand. Du må ikke være et sted
for å oppleve noe. Det er en dårlig
unnskyldning. Hvis dette skjer så
vil jeg forandre meg. Hvis dette skjer vil
jeg bli lykkelig. Du må finne den sinnstilstanden
inne i deg selv fordi den er der.
Det er en emosjonell tilstand. Når du oppnår det vil
alt som er rundt deg ikke ha noen betydning. Fordi det gjør det ikke, det er din tilknytning til det. Jannecke: Jeg ble ivrig nå. jeg fikk plutselig en innsikt. Evette: Det er ok. Jannecke: Jeg tenkte at det kanskje ikke
er slik at vi plutselig er hele slik jeg startet
spørsmålet med, men plutselig leger du mange traumer og du skaper et annet liv. Teal: Ja. Du kan se slik på det: Vi må gi slipp på
idéen om helhet. Fordi det er tilknytningen
til den idèen som er årsaken til problemet. Istedenfor kan du se
deg selv som et spørsmålstegn. Evette: Du tenker for snevert på det Helhet er for meg at
man skviser denne uendelige muligheten inn
i en bitteliten boks. Teal: Det er et konsept og konsepter gjør like
mye skade som godt. Hvis du kan la deg selv
i en healet tilstand, være et spørsmålstegn. Du vet ikke hva det
er ennå. Du fortsetter slik at hva
enn kommer opp blir du bevisst det
mens du healer det laget og du fortsetter å gjøre det uten å vite nøyaktig hva som
kommer ut av det. Buddha visste ikke hva han var før han satt under Bodhi treet. Hvis vi alle kan ta den prossessen
vet vi ikke hva vi skal bli. Vi vet ikke om vi blir
en Buddha eller en Kristus. Vi vet ikke om vi
blir som Jack The Ripper, vi vet ikke hva vi blir. Poenget er at vi er i
denne utforsker prosessen som vi kaller healing for å avsløre hva det er. Jannecke: Jeg elsker det. Evette: La livet utfolde seg. Slutt å kontrollere alt, gi slipp på behovet for
å kontrollere ting. Gi slipp! Vær lekende! Teal: Er dere klare for dette? Jeg skal ta en
“home run” her, klare? Flesteparten av de
som ser denne episoden. Flertallet av de som er i
det spirituelle og legende felt er så opptatt av idéen om å
heale slik at det får sin egen identitet. Jannecke: Ja. Teal: Vi har alstå dette problemet og jeg elsker dette fordi
du vet at noen er på en god plass. Du vet at du er på en god
plass når du kommer til et punkt hvor healing ikke virker. Det er på det punktet
ditt vesen sier nei. Det du må forstå
for å bli bedre er at du ikke trenger å bli bedre. Og når du fortsetter
å prøve å bli bedre gir du deg selv beskjeden, på nytt og på nytt at
noe er galt med deg. I fall du ikke visste det,
noe er galt med deg. Og det i seg selv er en sykdom. Evette: Og spør deg selv; hvem var det
som fikk deg til å føle at det var noe galt med deg
og grei opp i det. Teal: Akkurat. Evette: Bare skvis det. Jannecke: Kjære vene. Evette: Jeg er helt enig
med deg Teal. Det er 100%. Jannecke: Jeg elsker dette,
jeg føler at vi gjorde sirkelen komplett nå. Evette: Det er sant. Jannecke: Det er så viktig. Jeg har følt at jeg må
heale dette og det. Den underliggende tanken er
at det er noe galt med meg. Jeg må fikse det. Jeg har lagt merke til at den tanken
er en byrde for meg. Evette: Det kan også komme av
en tanke av absolutt kjedsomhet. Det kan bli brukt som en
unnskyldning hvor du styrer all din energi
inn på å fiske deg selv fordi du ikke vil få
inn i kraften din. Det du leter etter
er det du er så redd for. Du saboterer ting. Det kan være så mange
grunner bak det. Healing kan tilslutt
bli en krykke. Jannecke: Jeg elsker spørsmålstegnet. Undringen og åpenheten. Evette: Slutt å prøve
å kontrollere alt. Jannecke: Tusen takk, dette
var fantastisk. Kan dere fortelle meg hva
dere jobber med nå? Nye prosjekter? Evette: Jeg skriver på et
nytt volum av “Methapysical anathomy” men jeg vil ikke si hva
den handler om. Det kommer til å bli moro. Noe nytt som ikke
er på markedet. Jeg prøver å ikke gjenoppfinne
hjulet så jeg har det moro med det. Det jeg gjør nå for å få
timeplanen min til å fungere og får å treffe et større publikum for å hjelpe folk som
ikke kan reise. Jeg skal faktisk lage et
online kurs av volum 1 “Methaphysical anatomy” slik at folk kan få
tilgang med en gang og hjelpe dem med
de tingene de trenger. Det morsomme er at jeg
lærer bort hvordan du kan jobbe
på deg selv hvilket for meg var
en stor hindring. Jeg hjelper folk å komme
over den blokkeringen og hvordan gå dit du ikke
alltid vil gå men forbli i kontroll
over situasjonen. Det er mine prosjekter. Jannecke: Hva med deg Teal? Evette: Det vil jeg også vite. Teal: “The Completion Process”
kommer ut denne måneden. og da får jeg nok en
alvorlig motstand fra psykiatri og psykolog standen. Det er nesten som å
gjøre seg klar for krig. Jeg kommer til å holde
på med det. Jeg trener også tilretteleggere. Og starter opp et
intensjonelt samfunn. Det er det viktigste nå. Janneke: Fantastisk. Takk begge to, dette var opplysende. En interessant samtale. Jeg digger å ha dere sammen og jeg er sikker på at dere
kommer til å treffe hverandre fysisk. Jeg har en følelse av
at dette var en god match. Evette: Det er kroppen din
som snakker til deg. Du fikk en følelse, det er slik du lytter til
kroppen din. Det er ikke noe annet enn det. Det er bare ett eksempel. Du gjorde det nettop. Gi det oppmerksomhet. Jannecke: Takk skal dere ha.
og ta vare på dere selv. Evette: Takk, hadet. Jannecke: Takk for at dere så
på folkens, masse lys fra Norge og US. Hadet. Støtt Wisdom From North idag på
www.wisdomfromnorth.com/donation
Takk for at du er en med-skaper! Musikk:
Wisdom From North tema sang av
Ragnhild Barra Wisløff & Jannecke Øinæs
(Tilgjengelig på Itunes & Amazon) Abboner på min kanal for flere videoer!
Følg meg på Facebook & Instagram: (Ms Oinaes)

100 Comments

  • Reply Ila The Minimalist August 12, 2016 at 1:48 pm

    This is so awesome, thanks for bringing together these two beautiful minds!

  • Reply Alison Cappuccilli August 12, 2016 at 4:23 pm

    okay how do we release traumas, relive them? I wonder if there is a list of emotions and what they effect. Like whenever I hang around this one person who I know Is toxic, I begin to have to clear my throat for weeks. or when my father stresses me out about moving out I get a weird headache in the back of my head.

  • Reply lecole August 12, 2016 at 7:28 pm

    Excellent Video. Thanks. Will be sharing 🙏

  • Reply Douwe Beerda August 12, 2016 at 8:21 pm

    Awesome video, thanks to all three of you for co-creating this. 😀

  • Reply mark naffziger August 12, 2016 at 8:48 pm

    This is all new to me but makes a lot of sense. I have primary progressive m.s. and I see alot of things I can do to help me but none of it is covered by insurance and dr.s dont even think your way. So Im thinking alot these days. Thanks for the vid.

  • Reply Unika Dance Events August 13, 2016 at 2:39 am

    awesome video!! woww! powerful women yaaaaaaaaas! love xxxx

  • Reply Sally Taylor August 13, 2016 at 3:22 am

    This was an excellent video. These two exceptional guests seem to be long lost soul mates 🙂

  • Reply Annie Sae-Lao August 13, 2016 at 8:14 am

    Totally loved this inteview! So much insights from both of them. I'm waiting for Teals book to arrive and will be purchasing Evette's book aswell. Thank you so much for this interview Jannecke. 🙂

  • Reply Max Udovičić August 13, 2016 at 10:33 am

    Thank you for bringing these two ladies 🙂 🙂 You did a great job here:-)

  • Reply Jan Martin Ulvåg August 13, 2016 at 10:37 am

    Jannecke, vær I kroppen din. Ikke så høyt oppi hodet ditt. Føl, ikke tenk/reflekter så mye. Over et visst nivå må intellektet gi tapt og bare følelsene rår. Åndens tanker er emosjoner.

  • Reply Andrew Davidson August 13, 2016 at 2:32 pm

    Thankyou so much,divine angelove and blissings to you all,and all the kingdoms apon earth…..welldone,i…..to go further to complete healing…holistically,we would recommend you contact us at the seraphinatempleoflight ,or myself. Do stay high drated with, xtra water ,blessed with your love. And sunshine….allways

  • Reply Crystal Pioneer August 13, 2016 at 4:29 pm

    Haven´t seenTeal in such a good vibe for a long time…all three like
    carefree shining sisters… more of that…thank you Jannecke <3

  • Reply Grace27451 August 13, 2016 at 7:03 pm

    It is so unresponsible for people to support teal swan..she stole her book idea from nithyanada…and she is making a joke and a mockery of the real teachers..and mastersTara Grace…Daughter Of The Elohim…

  • Reply vic otazo August 14, 2016 at 4:38 am

    The lady in the middle reminds me of Mother Mary for some reason 🙂

  • Reply vic otazo August 14, 2016 at 4:46 am

    So what about alzeihmers?

  • Reply vic otazo August 14, 2016 at 4:47 am

    All I know is bread gives me short term energy and juice gives me energy while coca cola cools me off. Burgers make me feel heavy and tacos give a short term fix of starvation. lol.

  • Reply ifancycookies August 14, 2016 at 5:35 pm

    This is wonderful! Takk, Jannecke! 😄

  • Reply Charne Roux August 14, 2016 at 5:54 pm

    Good God, this is GREAT!! Thank you!

  • Reply Michele H August 15, 2016 at 4:20 am

    loved it! thank you!

  • Reply Jennifer Inge August 15, 2016 at 5:00 am

    You guys flow so well together… Love love this interview

  • Reply Allthethings August 15, 2016 at 11:29 am

    Am I the only one who thinks teal is absolutely gorgeous? She has the cutest laugh and smile!

  • Reply Journey of Jazmine August 15, 2016 at 1:52 pm

    Wow love this episode!!!! Thank you a millions times!!!

  • Reply Robert W August 16, 2016 at 10:49 am

    WHY DO I HAVE FEELING tEAL IS NOT VOTING FOR tRUMP USING WORDS LIKE TRIGGER SOUND LIKE A LEFTARDED WORD TO ME

  • Reply ja sten August 17, 2016 at 6:32 pm

    W☀W
    3 so beautiful women at once
    that's almost 2 much

  • Reply etresearch4 August 18, 2016 at 5:16 am

    Amazing eye openers …Thanks to all three of you .💚🍃🌼

  • Reply Miles2Health August 18, 2016 at 6:03 pm

    Absolutely amazing!! Love the three of you <3

  • Reply Dawn August 19, 2016 at 3:25 am

    i wonder why my comment was erased as it was all positive…i loved this interview…

  • Reply Sokaia Ulvehjerte August 20, 2016 at 7:59 pm

    Very good episode! Thank you so much. 🙂

  • Reply Stephanie Lin August 23, 2016 at 8:14 pm

    This was infinitely valuable to me. Thank you so much, all three of you goddesses! (Loved the many rants, especially. So much truth and power in them.)

  • Reply roy marteen August 24, 2016 at 12:13 pm

    Lies lies and more lies

  • Reply prem paul August 25, 2016 at 6:38 am

    This video answered so many of my questions

  • Reply J Mensah August 26, 2016 at 6:06 am

    Thank you for sharing this brilliant and insightful knowledge! I have noticed in many of your interviews that you openly allow your guests to just speak their truth…thank you again! I feel so energically nurished by this information #grateful

  • Reply Granita Birg August 27, 2016 at 10:34 am

    Excellent!! A brilliant interview!!! Thank you..

  • Reply Bianca von Mühlendorf August 29, 2016 at 7:45 am

    good stuff, agree with all,work with clients in the same spirit

  • Reply Marianne Schei Aagdal August 30, 2016 at 7:31 am

    Very interesting! Thank you! 🙂

  • Reply Krista Parks September 1, 2016 at 6:42 am

    Teal Swan is a plagiarist! Do not listen to her! She is a wolf in sheep's clothing…a YouTube Phenomenon! Because no news authority would back her claims, not even an alternative one! Go to hell Teal Swan!

  • Reply Krista Parks September 1, 2016 at 6:45 am

    Teal Swan talks about past traumas…SHE is a past trauma! Is Graciella still in your live in community? What about Fallon? Mark? (Oh, of course, he's your babies father) what about Cameron Clark? Sarbdeep? Justin? Flaviella? Where are they all?

  • Reply Owen Lucas September 5, 2016 at 2:17 pm

    I've watched this 3 times now and I'm still getting an excited tingle that, at last, some sophistication, common sense and truth are arriving with regards to health, wellness and healing. Great job!

  • Reply Christina Shilanskis September 10, 2016 at 11:24 pm

    when you are talking about what grandma was going through and what you are now going through, how does that relate to multiple siblings? and female to make aspect also? I am one of five with the sisters and a brother so I am wondering if what I am experiencing in my life would be the same thing that my siblings are/have dealt with. Or are we experiencing different things based off of different points in our grandmother's life?

  • Reply BeeBlooming September 14, 2016 at 2:15 am

    Love this. Teal & Evette, so grateful for you speaking up-Jannecke-bless you for your show!

  • Reply lunepune September 15, 2016 at 7:04 am

    Jannecke, you give such great interviews! This is so interesting. Perfect questions! Thanks a lot 🙂 I love Teal, and now I'm happy I've discovered Evette as well.

  • Reply Alexander Del Sol September 16, 2016 at 1:33 am

    The AMA finally admitted a year or two ago that MOST ILLNESS IS CAUSED BY STRESS. This is proven scientific medical fact actually, as stress has been KNOWN for a looooong time to weaken the immune system. It is precisely a weakening of the body's defenses against pathogens that lead to illness and disease, period. That's why wild animals do NOT GET SICK EVER in their natural environments 😉 So this is why dis-ease actually DOES cause disease lol!! Simple. And elegant. And, once a person accepts these causative (non-physical) factors, SOOO simple to master (via Energetic practices – simple, but NOT easy btw) — and leave sickness and disease behind FOREVER…… 😀

  • Reply okpc September 16, 2016 at 2:07 pm

    I'm all for the subject and I aggree with what is discussed, but I thought it was funny and little disturbing that it was "clients" and not "patients" when talking about examples of seeing metaphysical anatomy in people.

  • Reply Courtney Rice September 17, 2016 at 4:30 pm

    This is one of my favorite interviews EVER!! I thoroughly enjoyed. Thank you for exploring this topic and for the wonderful choices of teachers. I have studied under Teal for awhile and Love her, and this was my first time seeing Evette. I am DEFINITELY buying her book and am SO excited to read it and learn more. I am a Reiki and holistic healer, so this interview was incredibly helpful! Loved watching you 3 ladies energies together 🙂

  • Reply Jacque Williams September 20, 2016 at 12:05 am

    I wish I could give this a box of thumbs up! I'm having a lifting the lighter at the concert moment… Magnificent Ladies!

  • Reply static October 1, 2016 at 3:35 pm

    I loved this interview i related to all this !!
    I agree with everything both Evette and Teal spoke about ……. i feel so positive to try this to heal myself from this condition i have had for the past three years that has been related to menopause but the problem is i believe it is emotional….I would love to work with either of these ladies to understand why my stomach has been doing and is it the fact that i was always thinking that i had to heal myself because people would tell me that when i was in are relationship that they thought i shouldnt be in

  • Reply JILLIAN-RUMBLE aRNOLD October 3, 2016 at 11:16 pm

    Such an awesome interview ladies . I loved it <3 Great job. I appreciate you insights and help .

  • Reply ZindraShamania October 13, 2016 at 12:53 am

    It's so very easy for you to say all of this. I am living with chronic lyme disease, Morgellons, thyroid disease, herpes, chronic nose block (not being able to breathe) and my teeth are rotting away. And I'm only 32. Yeah it's easy when you have a healthy body to talk like this but try getting your teeth rotting away then you might say something else than "there's nothing that needs to be healed"…

    I'd love to see Teal with big black holes in ALL of her teeth and say "there's nothing to be healed"…. I don't think so right.

  • Reply Cheryl Landry October 15, 2016 at 4:25 pm

    Thank you for the truth and guidance Ladies! Reiki Blessings <3

  • Reply Chris Kvande October 18, 2016 at 2:25 pm

    love it love it love it 🙂

  • Reply Daniel Johnson October 27, 2016 at 6:58 pm

    AWESOME… THANK YOU

  • Reply Daniel Johnson October 27, 2016 at 7:06 pm

    YAY…. fun

  • Reply Daniel Johnson October 27, 2016 at 7:06 pm

    YAY

  • Reply Clare November 3, 2016 at 5:00 am

    What an awesome interview…such beautiful women inside and out! Thank you for sharing this!

  • Reply GloriaR November 6, 2016 at 2:38 am

    best interview!

  • Reply Wisdom From North November 29, 2016 at 8:53 pm

    New interview with Evette Rose! Can be watched here : https://youtu.be/7lQkrO8XnUg

  • Reply Siobhan Mulvey December 19, 2016 at 6:19 am

    Yes! Exactly! Around the 1:26:10 mark. Although I feel the concept of wholeness allows me let go of healing mindset… but my concept of wholeness is married to concept of allowing life to unfold with a playful joyful trusting attitude. Great point,TEal and Evette!

  • Reply earthtoanna December 27, 2016 at 5:35 am

    Wow, these two together are amazing and share so powerful insights. Please have another interview with them again in the future!!

  • Reply Letitia Kearney January 2, 2017 at 1:22 pm

    Teal is a fraud and you can check a girl being interviewed who lived with her and can tell you all about her. It's a couple of hours long and very credible.

  • Reply April Butler February 13, 2017 at 10:54 am

    What is going to happen to the 3rd dimension once everyone has transcended to higher dimensions?

  • Reply Kevin Lewis March 29, 2017 at 7:20 pm

    do u guys like meatballs…?

  • Reply Ales Olasz April 1, 2017 at 11:58 am

    It was an amazing idea to connect such a team! I am big fan of all of you, read the books, healed few aspects…what's the next step? I think it'll be revolutionary if collective of spiritual people would come up and design practice of how to deal with trauma when it happens. Currently, conventional medicine is trying to find solutions to illnesses, but nobody tried to deal with the trauma before it transforms to the illness. The tipping point. Like the animals have a way to shake trauma off, we can find a way too I believe. Maybe the key is in the breathing and or meditation. If a collective of people like Evette, Teal, Sadhguru and other icons would gather together, share the wisdom, science and spirituality and design such a method, who knows, maybe they would find the ultimate solution for decease. Perhaps you can connect them in your channel Jannecke? 😉

  • Reply Awakened Hobbit May 4, 2017 at 7:04 pm

    What a fantastic discussion! MY question would be, What if a parent has died? My father's side is pretty much non existent to me – no further love can be gained from remaining in contact with them. My father transitioned a few years back, and this just solidified the reason to no longer remain in touch. Is there a chance that some of my physical ailments could still be linked to the ancestry of these people? Even if I have reached a place of forgiveness, and no longer have the need for their type of "emotional education?"

  • Reply J IW May 9, 2017 at 1:20 am

    Whoo Hoo!!!! I followed Teal to this video. Glad I did. My book has arrived! Thank you Jannecke for the introductions! In conjunction with Teal's book I am excited to see what the next few days bring me.

  • Reply Flat Enough July 11, 2017 at 1:01 pm

    My opinion is that all involved in what is described as "modern medicine" MUST hear what is spoken at 43:00

  • Reply Joanne E. Boulter August 5, 2017 at 3:57 pm

    This interview was incredible!!!! I learned so much. Please do more of Evette and Teal again and again. Thank you for an amazing time. 👍🏻🙏🏻🤗

  • Reply Shruthi Reddy August 24, 2017 at 8:04 pm

    My maternal grandmother is totally nuts uh oh does that mean I am predisposed to being lazy, stubborn, unreasonable, cruel, abusive and selfish?.How do I get rid of her stuff?

  • Reply Virma Caramia August 28, 2017 at 10:16 pm

    ahahahah! Omg.. This is just great. Thank you 🙂

  • Reply Evgenia Fossett October 9, 2017 at 6:46 am

    Such a brilliant interview, this should go mainstream lol! Thank you for your work, girls – talking to the 3 of you. 🙂 x x

  • Reply Deb November 8, 2017 at 5:40 pm

    These ladys are absolutely amazing. I wish i had a prayer, a fortune, or whatever it would take to support them and others like them, to the point of putting 'nature healing', healing of the whole body. While agreeably understanding medical treatment has it's place to ASSIST but should not be our main form of masking and profiting globally because they call it full treatment. When I win the lotto I am definately going to visit them for discusion of this : ).
    Thank You all sooo much for this! Not only are we (the ole saying) 'you are what you eat', but also what you think, speak, feel, and so on hence the factor of the 'whole body'. Anyway… thanks again

  • Reply Deb November 8, 2017 at 5:47 pm

    Correction! In last comment in the beginning, where I spoke of 'nature healing'……after the whole body thing i meant to continue by saying This type of treatment should be mainstream treatment and then the minimal need for medical treatment as 2nd ary (or asisstive) treatment if required. ( Oooops…apologies)

  • Reply Dub Siren December 1, 2017 at 1:48 pm

    Like so many others, I just want to say a huge thank you Jannecke for this amazing video ! These 2 ladies are so knowledgeable, helpful and interesting, and you let the entire interview flow beautifully without unnecessary interruptions, I love your videos, well done again !! 🙂 x

  • Reply Tanya Low January 10, 2018 at 12:45 am

    That was fun u guys. Plus I learnt heaps . Keep them coming!!!!!

  • Reply GunzRloaded March 21, 2018 at 3:04 pm

    Thanks for bringing these two together for an interview….!!!
    Blessings to You and your family…!!!
    Cheers…!!!

  • Reply Mr. Good Life! March 24, 2018 at 4:16 pm

    Amazing exchange! Buying BOTH books today. We just watched this video and it answered so much of what's going on in our lives. Many Thanks

  • Reply Maral Harris May 3, 2018 at 4:26 pm

    Great stuff. Recommend this for everyone

  • Reply Nuria Jerez June 14, 2018 at 12:19 am

    Im about to finish reading the completion process, its an imaginative way to heal from trauma. Not sure if any of the possible 15 traumas i wrote down may be the cause of my ailment. Thats why i just ordered evetts book. I dont know if ill find my root cause yet but i think its worth giving a try.

  • Reply Clayton Orlando July 7, 2018 at 5:28 am

    I want to add that I'm not impressed that YouTube put a Christian commercial before this video. What are you trying to sway me away from my own discovery of my own internal guidaince system? What's with all the Christian adds lately? I respect freedom of content and you have the right to believe what you want (even though religion can be detrimental) I understand that it has played it's part and I respect people's right to take their own path. I think they will come to the conclusion that it's not working for them. But anyways my point is respect my right to view the content I want. Christian commercials on metaphysical topics is not one of them YouTube!!

  • Reply CnJ Z July 28, 2018 at 1:28 am

    Thank you, perfect sense

  • Reply Ana Novaković August 20, 2018 at 8:02 am

    beautiful. indepth. would sugest to watch emotional healing session by evett. :*

  • Reply Earthangel August 22, 2018 at 3:39 pm

    these two are amazing

  • Reply Gina Lopes September 12, 2018 at 2:33 am

    Thanks, was amazing information. Love xx

  • Reply juntjoo nunya September 23, 2018 at 10:25 am

    So what part do say natural disaster victims play in their own deaths?

  • Reply Valart VALERIE HOPE BENNETT September 28, 2018 at 7:23 pm

    3 INCREDIBLE WOMEN LOVE THE BRAIN ND BEAUTY THANKS THIS IS GREAT.

  • Reply corsican lulu November 10, 2018 at 1:44 am

    i think i can give insight into migraines at least from my perspective. i developed migraines only a few years ago but i have grown up w/ a narcissistic mother and family, and i also have aspergers which means i experience extreme rejection and therefore intense emotional/psych pain. so i think i only developed them after i started to suppress my anger and pain of not ever fitting in. i didnt really suppress all those feelings but i noticed that i started to do it more and more…. eventually i started to get migraines because of that suppression of my rage and sadness. i still have migraines because i havent fully healed or found my resolution but im working on myself…..

    my stepmother also has migraines and has had it for most of her life i think and w/ her i think its because she has a very unloving mother similar to mine, andso she also feels extreme rejection and pain and it expresses itself thru migraines. in general i think anger/rage is a big cause of it

  • Reply Tina Turley November 10, 2018 at 9:06 pm

    Thsts why I didn't go through the medical schools…but yet took care of grandma and step grandma and elderly woman family member….I couldn't do it there way… 😭😂😘😍😇🌈

  • Reply ian December 10, 2018 at 10:27 pm

    I love Teal raw vs Teal scripted, so tenacious!

  • Reply Elicia Miller January 4, 2019 at 6:54 pm

    Totally agree with you ladies on past lives!!! Love this talk. We are all doing the same DEEP work, and we need more of us!

  • Reply Antakaran January 23, 2019 at 12:09 am

    alaborating with mentalconcept is what i hear – Talking about illness but cant cure it. theory and practice does not match- these girl are no cancer curer but like to talk

  • Reply anna m January 23, 2019 at 10:30 am

    Thank you so much! I'm 21 and I suffer a lot with migranes since I was 13yo. I did all the exams and they didn't find the cause and they put me on drugs and birthcontrol. I had it almost everyday. My childhood and adolescence were a nightmare. I am a daughter of a narcisistic mother, she violated my boundaries all the time, she forced me to something I was not. This makes total sense. Finally o insight, thank you so much! ❤️

  • Reply michael startin February 1, 2019 at 2:57 pm

    Just think of myself as a question mark and let it be and unfold and go where ever it takes my with out resistance . This I'm going to do right now for a mouth and see what happens . It feels so right thank you so much.😃

  • Reply Hrasko Velky February 3, 2019 at 11:26 am

    I THINK LOT OF MAN SEE HOW BEAUTIFUL TEAL IS AND NO MATTER WHAT SHE SAY IS VERY MUCH LIKED.HER CHARISMA AND SEXINESS WIN HER OVER LOT OF MAN:(((( YES,SHE HAS GREAT OPINIONS BUT SHE TALKS ABOUT THEM LIKE THEY ARE FACTS,HARD CORE FACTS.SHE NEEDS ANOTHER 20 YEARS OF EXPERIENCE TO KNOW THAT BULLYING HER OPINIONS EVEN VERY CHARMING WAY MAKES NO WIN IN LONR RUN!!!! EVETTE IS MUCH MORE GROUNDED AND SENSIBLLE.

  • Reply Ausra Saule February 12, 2019 at 3:22 am

    Best ladies ever, they both helped me tremendously.

  • Reply Lauren February 18, 2019 at 5:28 pm

    this is the wisdom of divine Feminine at its best….

  • Reply John Mack February 24, 2019 at 11:03 am

    Nice interview for female empowerment and individuality. Men should just listen and take their thoughts in.

  • Reply William Jeffries April 20, 2019 at 8:55 pm

    Beautiful and much needed information at this time in our evolution! Thank you ladies for sharing!

  • Reply Dark Ranger Sylvenora April 21, 2019 at 8:40 am

    If Teal says this book is genius, I'm buying this book.

  • Reply Nguyễn Thị Minh Hạnh May 6, 2019 at 6:13 pm

    I’m watching this and thinking how on Earth can this kind of information be free and so easy to access. Thank you so much for these interviews and these informations. I’m just sitting here and cannot believe I am getting this information. Cannot believe this!
    💜💜💜💙🙏💚💚💚

  • Reply Sherry Panov June 7, 2019 at 1:26 pm

    Teal should have been able to speak more…that other guest really dominated the Conversation !

  • Reply Seeurlight Coaching June 10, 2019 at 4:21 pm

    Goosebumps every 2 minutes, huge alignment and syncronicity mountains, constant nodding and feeling of rilef that we are really heading somewhere "brighter"! That was a real gift of wisdom and the reflection of the broader future we are already started to experience here in the physical too! Amazing! Thank you so much and keep going! Woop woop! 💚🙏👩😃

  • Leave a Reply